Ingefära!

2kommentarer

När jag kände att det började killa i min hals för lite mera än en vecka sedan så köpte jag en bit ingefära. Hade läst ett par dagar innan i en tidning att den där lilla knölen kan hjälpa mot mycket. Jag har hackat, rivit, skurit och tuggat den som den är i hopp om att bli bättre. Om det har hjälpt mot just influensan vet jag ju inte eftersom jag kunde ju varit betydligt sjukare ifall jag inte ätit av den. Men en sak vet jag, värken i mitt knä är borta. Har haft ont nu i ett par månader och tyckt att det har varit väldigt tråkigt eftersom jag anmält mig till en hel del lopp i år igen. Redan efter tredje dagen var värken borta. Eftersom jag var i full gång då med tränandet så beror det ju inte på att jag låtit det vilat nu när jag trynat sängen i ett par dagar. Så när jag gick in och googlade "ingefära" så fick jag veta att det är ju rena rama mirakelroten. Den ökar blodflödet, lindrar illamående, ökar matsmältningen, motverkar inflammatoriska ämnen i blodkärlen samt mycket bra för leder och lilla magen bara älskar den oavsett i vilken form den dyker ner i. Så den kommer ingå i mitt dagliga intag nu mera. Har börjat läsa en ny bok. Mer om den när jag läst den klart.
 
 
Aprilväder ute!
 
Ingefära,

2 kommentarer

S

05 Apr 2015 10:56

Jo, jag har fått uppfattningen att ingefära är en av de medicinalväxter som faktiskt är användbar. Och god! Så roligt att knäet kryade på sig.

Ha en skön påskdag med din bok!

Mia

05 Apr 2015 11:18

Så skönt att värken i knät är borta! Hoppas den håller sig borta från dig också... ingen fin "vän" det där.

Boken har jag sett, inte läst. Väntar på ditt omdöme innan jag bestämmer mig för om jag vill läsa eller inte. ;-)

Kommentera

Publiceras ej