Lördagsgodis!

2kommentarer

Idag är det min elfte lördag utan godis. I flera år så har jag bara ätit godis på lördagar så varför inte sluta helt har jag tänkt många gånger. Helt ärligt så är det inget jag saknar, skulle jag ta första biten nu så skulle det nog vara kört sedan. Men så länge som jag inte håller på att dö av godisuttorkning finns det ju ingen anledning att ta just den där första biten. Jag vet att jag skrev en gång i ett tidigare inlägg att jag borde sluta med godis för att jag kände mig nästan förgiftad efter lördagarna då jag mumsat. Jag är betydligt mycket piggare nu men det har säkert även att göra med att jag lagt om min kost. En annan tanke som jag tänkt sedan jag la om min kost i mitten på mars är att jag inte gillar bubbelvatten längre, vanligt vatten som jag inte gärna druckit förut slinker nu ner med välbehag. Inte utan man blir lite chockad av sig själv ibland. Får nästan kolla mig både en och två gånger i spegeln när jag vaknar på morgonen så att jag inte råkat vakna i fel kropp. Hahahaha....!!
 
Vatten är gott!
 
När jag gick hem från jobbet idag så blev
jag duschad och kläderna tvättade :-)
 

2 kommentarer

Mia

24 May 2014 19:13

Vad imponerad jag blir av dig som avstått godis så länge! Jag äter inte godis så ofta, men regelbundet - i ganska stora lass. Mår inte så bra efteråt... konstigt jag utsätter mig för dettaa... ;-)

Bubbelvatten dricker jag, men väldigt sällan. Jag håller mig helst till kranvatten. Vi har ett väldigt gott vatten på de flesta platserna i Sverige...

Spanaren

25 May 2014 08:42

Fin bild!
Vad äter du för kost nu?
/kram

Kommentera

Publiceras ej