Liljekonvalj!

4kommentarer

Liljekonvalj är en så vacker blomma med sina gröna blad och små klockor som luktar ljuvligt gott. När jag var barn så plockade jag alltid en bukett till mamma på mors dag. Jag hade ett specialställe som bara jag och pappa hade koll på. När jag var liten liten var pappa tvungen att gå med mig dit efter som man behövde gå över stora vägen. Kan ni tänka er den dagen då jag fick traska dit själv, då var jag stor kan jag lova hahaha...typ 10 år. Så när lurvetass och jag passerade ett annat liljekonvaljställe på vår promenad idag så var jag bara tvungen att ta med några hem. De passade ju perfekt i mitt lilla loppisfynd som jag köpte för många år sedan.
 

:-)

4 kommentarer

Spanaren

22 May 2014 09:37

Vackra blommor!
Brukar ta in lite till varje midsommar om de inte har hunnit blomma ut.
Snyggt med stråna till /kram

Annika

22 May 2014 19:20

Vi hade oxå ett jättefint liljekonvaljställe då jag växte upp. Men det var så jämans mycket myror där så vi fick ha gummistövlar och stå och stampa hela tiden så vi inte fick dem upp på benen. Men oj vad gott de luktar dessa vackra konvaljer.
Ha en fin kväll.

soffie

22 May 2014 20:38

det är min favoritblomma här i Sverige:) jag plockade en bukett förut:)

Anonym

24 May 2014 19:10

Ja, Liljekonvaljer är så fina blommor och luktar även ljuvligt
samma här så brukade jag plocka en bukett till mamma och hon blev alltid så glad.
Så mysigt det du berättar
Kram

Kommentera

Publiceras ej