Glas i kras!

4kommentarer

Tur i oturen hade jag när jag skulle göra mig till och diska alla mina ljuskoppar av glas i stugan. Jag har även lite loppisfynd av glas och min fina glaspatron som jag fick när jag var yngre skulle också bli vårfin. En vacker patron i glas från Kosta Boda signerad av en känd glaskonstnär som nu är i fyra delar. Turen i det hela var att den gick sönder i diskvattnet och jag fick endast en liten reva på ena fingret när jag helt ovetande rotade runt i vattnet. Jag misstänkter att den möjligvis hade en liten spricka innan och så gjorde det varma vattnet resten. Eftersom den har ett stort värde för mig även om den nu är trasig så kommer jag inte att kasta den. Tills superlimmet är inhandlat så får den ligga i min stora glasvas och vara assisterande ljuskopp.
 
 
 
Förstår att ni undrat!! :-) Min fina soffa och en av stolarna efter omklädning.
 
 
Trevlig fredag mina vänner!
Jag börjar med att krypa ner i sängen :-)

4 kommentarer

Spanaren

09 May 2014 09:46

Nej, nej ... limma inte ihop det som gick i kras. Titta så vackert det blev på din bild. Lova att du har det så i fortsättningen också? Jag med har haft sönder fint glas på detta sätt. Blev nog för stor ytspänning när jag sköljde i lite för kallt vatten. Massor av fina bilder har jag missat i ditt inlägg men nu är jag på banan igen med min dator så ... Trevlig fredag/ kram

Eivor

09 May 2014 20:01

Vatten och glas är livsffarligt :)


Det blir nog fint med superlim det håller bra.

Får jag fråga vad du menar med äldre??? Förstår inte riktigt. Jo då det gör jag. Jag är ju det och det här var ju blandat, Elvis ( min for ever) och 60-talsmusik mest som också hör till min årgång.

Kul att de ordnar sådant för annars kom man ingenstans.

Vänta och se ✌(◕‿-)✌

Kram

Micke

09 May 2014 22:05

Jo..hade ett glas som gick i kras i disken igår också...tur den inte åkte i golvet istället för då hade jag fått plocka skärvor i tre år eller nåt ;)

Fint att den inte gick i 1000 bitar i alla fall..lycka till med lagningen :)

Ha de bäst.

AnnaKK

12 May 2014 07:01

Så synd med glassaken - hoppas du kan återställa den iallafall något så när med hjälp av lim! Håller tummarna!!!

Soffan mm har du verkligen lyckats med!! Jättesnyggt! :-)

Dottern har sparat en del av möblerna som stod i renoveringsobjektet, bland annat en gammal kökssoffa. Måste dock fixas till innan den får komma in i huset igen, för mössen hade byggt bon i stoppningen (som inte var av skumgummi utan av träull). Blärk!! Och tyget var också allt annat än fräscht... Får se om vi är tillräckligt händiga för att göra det själva, eller om vi får anlita yttre kompetens!? :-)

Kommentera

Publiceras ej