Besiktning!

3kommentarer

I morgon är det dags att lägga tuttsen i press, Jag är så glad varje gång det där brevet dimper ner i brevlådan om en tid till mammografin för jag vet att skulle jag själv ombesörja detta så hade det inte blivit av. Inte för att det är någon angenäm upplevelse när man är där, men om det nu skulle finnas ovälkomna gäster så kan jag ju ha turen att de upptäcks i tid och att det då går att göra något åt. Min kära svägerska går just nu igenom en jobbig cellgiftsbehandling på grund av bröstcancer och det var vid ett av hennes besök på mammografin som de hittade knölarna i ett av brösten. Nu håller jag tummarna stenhårt för att allt ska gå bra i morgon då hon genomlider sin 5:e behandling av 6 med cellgift. Jag är där hos dig min kära svägerska och håller din hand fast du inte ser mig.
 
 
Livet är skört!
Så var rädda om er :-)

3 kommentarer

S

21 May 2014 08:27

Så klokt att du ser till att gå på dessa besiktningar! Det obehaget är snabbt överståndet jämfört med hur det kan bli annars. Väldigt trist att höra om din svägerska, tur i oturen att hon också såg till att bli undersökt så att det upptäcktes. Nu håller vi tummarna allt vi kan för er båda två!

Kram!

AnnaKK

21 May 2014 10:03

Så tråkigt med din svägerska - jag hjälper till att hålla tummarna för att det ska gå BRA!!

Det är så mycket cancer nu för tiden tycker jag...? Mycket-mycket mer än förr, känns det som. Fast det beror säkert på att man har blivit så mycket bättre på att upptäcka cancer i tidiga skeden nu - och därmed lyckas ju behandlingarna också väldigt mycket bättre nu än förr. :-)

Mia

21 May 2014 11:41

Ja, man ska gå på sina undersökningar, även om inte tiden passar. Jag får dåligt samvete, jag missade den senaste då jag var i Norge. Skulle återkomma med en tid som passar mig, har inte gjort det än, trots att det är ett eller kanske t.o.m två år sedan. Hälsan tiger still, som det heter.

Trist med din svägerskas sjukdom. Många blir dock botade, medan andra får gå från den här världen i förtid. Skitcancer!

Kommentera

Publiceras ej