Hushållsnäratjänster!

7kommentarer

På webben kunde man svara på "vilken tjänst skulle du helst ha hemma"? 19 % svarade som jag, jag fixar allt i vardagen själv. Annars var det städningen som de flesta ville ha hjälp med i hemmet, 48 %. Matkasse till dörren ville 4 % ha hjälp med och 29 % vill ha hjälp med fönsterputsning. Nu när solen tittar fram och man ser allt dammet och de randiga fönsterna så kan jag nog hålla med om att det skulle vara skönt att få komma hem till ett nystädat hem med rena fönster efter en långpromenad.  Jag börjar med långpromenaden så får jag se ifall det finns energi över till städ när jag kommer hem.
 
 
En solig tisdag och det
Edvin och Egon som har namnsdag.
Det är även Europeisk minnesdag
för terrorismens offer.
 
Ha en bra dag!
 
:-)

7 kommentarer

S

11 Mar 2014 11:00

Bra att ha en man som fixar fönstren, hihi! I övrigt ligger vi på ungefär samma slarvnivå så ingen retar sig alltför mycket. Nu ska jag bara ta mig samman och tvätta täcken någon dag.

Ack så vackra hängen, synd på snuvan som drabbar många. Men jag hoppas du får en bra dag i solen.

Kram!

Micke

11 Mar 2014 13:00

Här beställer vi matvaror från COOP en gång i månaden, en bekvämlighet vi unnar oss så man slipper springa i affären alltför mycket och bära hem tunga kassar.
Men så har vi ju ingen bil heller i vår ägo så vi sparar ju in den ekonomiska biten där.
Kostar ju dock bara 50 spänn att få hem varorna så det är ganska billigt.

I övrigt så klarar vi allt annat själva, städar helst på egen hand :)

Ha de bra.

Chris

11 Mar 2014 19:05

Det är svårt att låta någon annan komma hem och ta hand om vår städning tycker jag. Det tar emot. Skulle det vara något jag kan tänka mig ta hjälp med så är det fönsterputsning.

Anonym

12 Mar 2014 14:42

Det är nog bra att hushållsnära tjänster finns för de som behöver det
fast önskar ju att fler av de som inte är så välbeställda kunde ha möjlighet att ha det, så att de som verkligen behöver dem kan använda sig av det mera
En underbar bild du har här och så ljuvligt att våren åter igen är här
kram

Anonym

12 Mar 2014 19:39

Sanningen nu. Fanns det någon energi kvar eller skyllde du på att du gick vilse? Om jag fick välja fritt skulle jag ta någon som fixade en varierande god och nyttig mat till mig på vardagarna. Kram Bosse Kock

AnnaKK

12 Mar 2014 20:32

Jag väntar nog med hemtjänst tills du är på banan igen - men då kan du komma hit och ta hand om mej och mina eftersatta hushållssysslor! ;-)

Nu när det har blivit så fint väder har man ju inte lust att vara inne och städa tex, men samtidigt står ytterdörren öppen en hel del och då passar så klart hunden på att smita ut och rulla sej i gräset/mossan - och sen smiter han in igen och "tappar" allt skräp han har med sej in i pälsen på golven... Så här ser ut just nu!! Får nog ta en rejd med dammsugaren iallafall innan läggdags... <:-)

Spanaren

14 Mar 2014 09:56

Underbart foto *njuter* /kram

Kommentera

Publiceras ej