Fermenterbara kolhydrater!

5kommentarer

Fastetiden börjar närma sig sitt slut så i morgon ska jag ta min första tugga på 17 dagar. Det jag nu ska undvika är fermenterbara kolhydrater. Bla ska jag undvika majs, blomkål, sockerärtor, avokado, kål, linser, broccoli, lök, vitlök, vete, råg och korn. Jag ska istället välja tomat, morötter, zucchinier, paprika, ris och potatis. Jag ska även undvika xylitol, sorbitol, livsmedel som innehåller mer än 50% fruktos och istället använda varor med vanligt socker. Laktosfria livsmedel som är havrebaserade kan jag också använda. Sista ordet är inte sagt ännu så vi får väl se vad som händer, men om jag nu är smart och måste välja så är en pigg mage betydligt mera energigivande än att äta livsmedel som inte fungerar i mitt maskineri. Hoppas jag!
 
 Tårta bör jag ju undvika, men en liten bit kan väl inte skada :-)
 
Ha en fortsatt bra dag!
 
:-)

5 kommentarer

S

27 Mar 2014 12:45

Ett allmänt lycka till!

Bosse Lidén

27 Mar 2014 16:27

Första tuggan på sjutton dagar. Jag hade ätit upp hela tårtan. Kanske även tårtfatet. Bosse Hungrig

Micke

27 Mar 2014 20:24

Jo, att må bra är ju viktigt, då får man ju göra vad som krävs, helt klart.

Lycka till med fortsättningen på detta.

Ha de bäst.

PS: Lite tårta är nog ok ;)

soffie

27 Mar 2014 20:39

oj 17 dagar det var många det, hoppas nu du får ordning på din mage och den kosten funkar för dej,
Vad roligt att ni ska tillbaka down under hur länge blir ni borta den här gången? Hur länge ska sonen vara kvar? kramen

Ailas

27 Mar 2014 22:19

Hej! Det är tråkigt att leva med en massa förbud och begränsningar, men att må väl är viktigare. Jag hoppas innerligt, att du får ordning på din mage, för fungerar inte den, så fungerar ingenting.

Varm kram!

Kommentera

Publiceras ej