Det var på tiden!

7kommentarer

Idag är det min femte fastedag. Har haft mycket problem med min mage den sista tiden som ni säkert redan läst om här hos mig. För att man ska kunna kommat till rätta med vad det är som gör magen svullen och öm som ett brutet nyckelben måste jag först avstå all mat. Så nu och några veckor framåt så blir det flytande föda. Redan efter tre dagar så kändes min mage riktigt bra, något som jag inte upplevt på länge. Vissa födoämne vet man redan nu att det bör uteslutas, konstigt nog så kan det helt enkelt vara något simpelt som man inte vet om och som gör att magen reagera med ömhet och svullnad. Majs och gurka är något som jag redan nu vet inte är bra. Dessa dagarna har gått jättebra och det ska nog resten också göra. Jag har ju blir mycket piggare och jag kan tänka mig att det finns massor av skräp som lagrats inne i min kropp som nu ska ut och det är ju skönt. Fortsättning följer.
 

Söndagskvällen ska avnjutas i soffan
efter härliga dagar på Öland!
 
:-)

7 kommentarer

Anonym

16 Mar 2014 19:23

Så bra att du känner att du mår bättre. Men kan tänka mig att det tar tid innan du har provat dig fram så du vet vad du kommer att kunna äta. Ha så skönt nu i soffan ikväll.
Hej svejs.

Chris

16 Mar 2014 20:40

Öland är alltid ett bra ställe att hämta kraft på. Lycka till

S

16 Mar 2014 23:48

Det låter som en riktig procedur att ta reda på vad du tål och inte tål. Jag skulle aldrig ha gissat att man kan få problem av gurka! Men det måste vara skönt om du får koll på vad som gör att det krånglar så du slipper det sen. Heja dig!

Kram!

AnnaKK

17 Mar 2014 09:29

Skönt att det har bättrat sej redan med magen! :-) Jag har aldrig prövat någon sådan utrensning med hjälp av fasta - skulle på sätt och vis vara intressant att testa även om jag inte har några speciella magproblem eller så.

Riktigt fet och stabbig mat vet jag att min mage reagerar negativt på, så den där populära LCHF-dieten tror jag tex inte mycket på för egen del. Men jag köper alltid riktigt smör och inte något lättmargarin, och skulle aldrig få för mej att dricka minimjölk eller använda nån light-grädde osv. Vill ha mat som är så lite processad som möjligt! :-)

AnnaKK

17 Mar 2014 14:32

Kan tänka mej att det är en skitsak, det där med att fasta! ;-)

Svar: Jag struntade i att ladda ner någon av gratismallarna till fakturor som finns på nätet. Grejen med den är väl att de är gjorda i Excel (eller vad det heter - ett av de så kallde Office-programmen) och där finns det nån smart funktion som gör att fakturor osv kan räkna ut sej själva på nåt vänster... Men jag har inte Excel på min dator, så jag klippte och klistrade helt sonika ihop en egen faktura i ett helt vanligt Word-dokument...

Mitt bästa tips på gratis bildbehandlingsprogram är fortfarande on line-tjänsten Picmonkey.com. :-)

Spanaren

17 Mar 2014 18:47

Har du också problem med magen ... det har jag missat! Jag är födoämnesallergiker och tål bland annat inte hela E 200 serien.
Vad fastar du med? Intressant vill veta mera. Mejla gärna privat om du känner för det/kram

Inger Maryissa

17 Mar 2014 22:51

jo, det är jobbigt när magen krånglar
och hoppas du kommer till rätta med det och kommer underfund med vad som är orsaken
kram

Kommentera

Publiceras ej