Blodomloppet!

5kommentarer

Blodomloppet i Karlskorna 2013 blev en succé med sina 3600 deltager och 623 lag. De fick även in 100 nya intresseanmälningar på blivande blodgivare och i år ska även jag anmäla mig tänkte jag. Mitt blod är det extra sug efter och då kan det ju kännas bra att göra en god gärning. Jag har blodgrupp -O och den är rätt så ovanlig eftersom jag är negativ, men eftersom jag kan ge till både -A och -B så är det lättare att ge än att få. Två gånger i mitt liv har jag behövt att få blod och då fick de inte fram snabbt nog så jag fick vänta på blodtransport från Malmö. Till sak.....vi är fem sköna bönor som ska springa blodomloppet i år den 12 maj. Ska bli grymt kul, så nu gäller det att ligga i hårdträning. Planen är att jag även ska anmäla mig till Tjejmilen i Stockholm i september men jag börjar här hemma runt knuten.
 
 
En pussbild är passande att lägga upp idag när det regnar och är grått ute.
 
 
 
Tisdag hela dagen, sägs det!
 
:- D

5 kommentarer

S

18 Mar 2014 15:14

Aha, du har hårdvaluta i ådrorna ;) Låter lite mindre kul att det kan bli krångligare när man behöver få. Jag är A+, det vanligaste tror jag. Brukade ge blod innan jag började med mediciner.

Kul att ni är ett gäng som ska springa, lycka till! :)

Kram!

Bosse Lidén

18 Mar 2014 16:45

Tänk att du är så ovanlig och därmed värdefull. Mig vill de såklart inte ha. Låter som två spännande mål du har under året. Lycka till. Hoppas på bra väder. Såg att det var en måndag i maj. Kram Bosse

Anonym

18 Mar 2014 19:52

å vilken fin pussbild:) vad kul att ni ska springa blodomloppet!hejja er:)vad bra att du ger blod !kramen

Spanaren

18 Mar 2014 20:34

Underbar bild!
Bra att du får och kan ge blod *tumme upp*
Vet att min svägerska ville ge blod för många år sedan men då sa de att hon var för gammal för det (om jag minns rätt). Friskus som ska springa ... heja, heja /kram

TantGlad

18 Mar 2014 22:23

Vilken underbar bild värkligen.
Må så gott, och ha det fint.
Kraaam!

Kommentera

Publiceras ej