Jag röker inte, detta är en E-cigarett!

5kommentarer

Det sägs att känslan av att röka en E-cigarett är nästan exakt likadan
som att röka vanlig cigarett.
Är man rökfri om man röker E-cigarett?
Kommer flera att börja röka nu då?
Kan man förbjuda E-cigarettrökning på offentliga platser
som tex caféer, tåg, vårdcentraler...?
 
Anledning till varför jag undrar är..
...när jag var på väg ut från vårcentralen idag så satt en person och rökte
E-cigarett i slussen mellan utgången och väntrummet.
 
Inte utan att jag fick mig en tankeställare...!!!???
 
 

Sista dagen i oktober,
och det är 10 grader varmt ute :-)

5 kommentarer

TantGlad

01 Nov 2013 05:24

Hmmm.......E- ciggarett hur är det? Alldrig hört talas om dem. Själv feströker jag, men röker inte till vardags. Känns konstigt med dessa ciggaretter. Bäst inte röka alls.
Jättefin bild du har tagit som är så vacker.
Fredag idag....jiippppiiii.
Önskar Fina du en jättefin fredag.
Fredagskram från mig.

Spanaren

01 Nov 2013 09:37

Fin bild!
Låtsasciggisar fick inte finnas men dessa?!?!
Trevlig fredag goa vän/ kram

Eivor

01 Nov 2013 11:13

Den tanken har slagit mig också. Hur många kommer inte vilja testa den fast de kanske aldrig rökt. Kanske ser voolt ut (tyckerr dom i- inte jag).

Det började bra med sol här idag och 10 grader så hoppas det blir en fin november också.

Jag tror fiskarna har det bra där också, alltid folk runt omkring så de slipper vara ensamma i sin lilla "bur".

Ha en härlig fredag

Kram

AnnaKK

01 Nov 2013 18:12

Jag har nog inte sett en E-cig i levande livet faktiskt. Inte än, iallafall. Men det lär jag väl göra nångång, om de nu blir så poppis som vad det ju verkar att de är på väg att bli!? Dock inget som jag behöver. :-)

Svar: Igårkväll fick vi tillbaka all ström, men idag har den varit helt bruten i ett par omgångar medans de har lagat vidare till våra grannar. Men nu är förhoppningsvis allt fixat, och måtte det dröja LÄNGE innan det stormar igen!!

Ha en fin fredagkväll!! :-)

Inger Maryissa

02 Nov 2013 21:57

Nä, rökfri är man inte om man röker E-cigaretter såvida man inte röker dessa utan nikotin
fast det verkar lite konstigt tycker jag.
det positiva med E-cigaretter skulle vara att de innehåller inte de giftiga ämnen som finns i vanliga cigaretter
så på det sättet kan det ju vara positivt för de som röker
och att sluta är inte så lätt....
Sedan är frågan om fler skulle börja röka p.g.a e-cigaretter....ja, det är svårt att veta
Kram

Kommentera

Publiceras ej