Hus 24 av 100

0kommentarer

Presentationen av hus 24 blir ett sjuk-hus. 1922 flyttades lasarettet till sin nuvarande plats på Wämö. Efterhand så har det byggts ut på alla håll och kanter. Avdelningar ha flyttats och bara på de senaste 40 åren så finns det nog inte en enda avdelning som ligger där den låg då. Anledingen till att jag tog med detta är för att här fick jag min första anställning på 70-talet då jag sprang med tidningar till de som var inlagda. Jobbet tog ca två till tre timmar varje dag efter skoldagen slut och det var väldigt roligt och uppskattat. Det är mycket renoveringar på gång i de gamla lokalerna, jag försökte ta foto så att ni inte bara får se en massa byggställningar.
 
 
 
Här i backen låg förlossnigen som på 80-talet flyttades till nya fina lokaler. Två av mina barn föddes här.
 
 

Tur inte väggarna kan tala!

Kommentera

Publiceras ej