Fleecemys!

2kommentarer

Sommartäcke eller vintertäcke? För min del så kör jag vintertäcke året om och som om detta inte vore nog så fick jag tag på ett fleecepåslakan i våras. Detta påslakan har jag använt sedan dess, in i tvättmaskinen, torka och så på plats igen. Jag kan helt enkelt inte sova om jag inte får linda in mig i mitt goa fleecetäcke. Men...eftersom det är svårt att få tag på tvättider nu när de håller på i en av tvättstugorna så har jag varit tvungen att byta till ett vanligt påslakan. Första natten så frös jag så att skelettet skallrade. Efter flera timmar gav jag upp, två filtar, morgonrock och knästrumpor sedan så somnade jag gott  Nu är det liksom ingen idé att gå och lägga sig utan att vara riggad för natten.
 
 
 
Man är som man är!
 
:-)

2 kommentarer

S

30 Oct 2013 06:32

Oj, du skulle nog trivas hos oss. Värmen här inne är fjärrstyrd och går inte att reglera med elementen, och vi har det alltid jättevarmt på vintern (typ 24 grader). Jag måste ha sovrumsfönstret öppet året om för att inte försmäkta, och sommartäcket är fortfarande framme. Idén med ett fleecepåslakan låter underbar, men jag skulle bli kokt som en kräfta!

Kram!

Spanaren

30 Oct 2013 06:55

Du var då en som kan frysa *brr* Här ändras täcken efter säsongen och nu är vintertäcket på. Fleecepåslakan ... det lät skönt ... var hittade du det? /kram

Kommentera

Publiceras ej