Endast en sekund!

1kommentarer

Om min hjärna hade varit lite snabbare så hade jag inte stått på fel sida om min låsta dörr utan nyckel. Bara en sekund innan så hade jag sett fram emot en trevlig helkväll med vänner, god mat, en kall Mariestad, ishockey och fotboll - när jag plockade på mig allt utom mina nycklar då jag gick ut. Extranyckeln som jag alltid haft som en nödlösning ifall olyckan skulle vara framme hängde också på insidan eftersom jag råkat förlägga en nyckel då jag var nyskadad och bodde hos min dotter. Tur i oturen så hade jag mitt körkort i fickan eftersom vi skulle ta bilen till restaurangen där vi skulle vara. Vaktoblaget hade inte släpp in mig i lägenheten om jag inte kunde legitemera mig, så var jag tvungen att ha kontanta pengar också. Men oavsett så var kvällen väldigt lyckad och trevlig och mitt nya the smakade mycket gott när jag väl kom in i min lägenhet. Ska byta ut det där gamla låset så fort som möjligt.
 
 
 
Solig härlig dag hos mig!
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
 
:-)

1 kommentarer

Inger Maryissa

12 Oct 2013 22:41

Vilken tur att du hade körkortet i fickan så du kom in igen.
ja, det är nog bäst att byta ut låset till ett annat typ av lås, där dörren inte automatiskt går i lås när man stänger den
kram och ha en fin fortsatt helg

Kommentera

Publiceras ej