Änglatårar!

6kommentarer

När jag var mindre så trodde jag att det var änglarna som grät när det regnade. Om det hade regnat i flera dagar så var jag så undrande över vad som gjort änglarna så ledsna. Mamma försökte förklara varför det regnade men hennes sanning gick inte jag på. För... varför skulle annars farfar ha sagt att änglatårar var bra för allt som växte och att håret blev fint om man var ute i regnet. Min stackars mamma hade det inte lätt då hon försökte föklara hur saker och ting låg till när farfar..min bästaste farfar hade sagt något helt annat och oftast inte sanningen. Men med mina dagdrömmar och livliga fantasi så var hans berättelser mer sanning för mig. Vad han berättade om hur snö blev till, kan vi ju ta en annan gång :-)
 
Änglatårar från Australien!
 
 

Här har änglarna gråtit
från och till i många dagar!
 
:-)
 

6 kommentarer

Spanaren

22 Nov 2013 18:10

Fin bild och underbara ord från din farfar. Bra att du har sparat ned dessa ord i ditt minne. Har du delat med dig av dessa ord till dina barn eller ...
Tygkassar är bättre för det ryms mera i dem /kram

Soffie

22 Nov 2013 20:11

Otroligt vackert å det där med att änglarna gråter har man ju hört ,,fint förklarat av din farfar, kramen

Bosse Lidén

22 Nov 2013 20:39

Jag längtar till nästa gång, när vi får reda på hans sanning om hur snö kom till. Änglatårar är ett gulligt ord. Stackars din mamma som inte fick igenom sina ord. :) Häftig bild.

Inger Maryissa

22 Nov 2013 22:02

Mysigt det du berättar om det din farfar sa om regnet, och det är mysigt för barn att ha fantasier
tids nog lär sig barn verkligheten om olika saker
kram

Ailas

22 Nov 2013 22:20

Det är härligt med sådana där berättelser och din bild är ju alldeles underbar som illustration.

Jag har varit barnvakt en stund idag och försöker tänka på att skapa små minnen, sådana som bara en farmor kan. Kul har vi haft också. :)

Kram

S

23 Nov 2013 15:24

Tänk om det är glädjetårar? Det vill jag tro att det är...

Kram!

Kommentera

Publiceras ej