Svanarna!

3kommentarer

Svansparet som hållit till på samma ställe i många år ska jag hålla lite koll på och följa i vår. Förhoppningsvis så får de svansungar framöver som jag kan fotografera.
 
Svanen är ett av de tyngsta fåglar som kan flyga. De håller hårt på sina revir och jagar bort de som försöker inkräkta på det som de anser är deras. I maj till juni lägger de sina ägg 5-9 st som ska ruvas i 34-38 dygn. När svanarna är 120 dygn är de flygfärdiga.
 
 
När jag inte hittar ekorren som jag så gärna vill fotografera
får de bli svanarna istället.
 
Hoppas att det slutar blåsa idag :-)

3 kommentarer

Jessica Fotar

11 Mar 2013 08:48

Sv; Ja det är ju så :)

Vilken gullig bild! ^^

Spanaren

11 Mar 2013 09:15

Njuter så av dina braiga bild ... tack/ kram

TantGlad

11 Mar 2013 13:41

En sån häääääärlig bild på svanen som är ett så vackert och ståtligt djur.
Kikar in och önskar dig helt enkelt: En fin dag.
Kramar vännen från mig!

Kommentera

Publiceras ej