Istiden!

6kommentarer

Nu är Sverige inklämt mellan ett högtryck och kall luft, så nu får vi allt vänta på våren. Känns ungefär som när man just skulle ta en godisbit i gottepåsen och någon rycker undan den när man är som mest godissugen. Inte för att jag trodde det skulle bli vår nu men va tusan jag trodde absolut inte att istiden skulle komma. Så har vi otur enligt de där som vet så kommer våren tillbaka i slutet på mars. Känns ju riktigt kul att höra med tanken på att jag fryser så jag skaka konstant. Hjälper inte hur mycket kläder jag har på mig när jag är ute, det blåser rakt igenom. Varma bad och soffhäng hjälper men där kan man ju inte häcka en månad. Sååååååå skönt att få beklaga sig lite. Känns lite varmare nu faktiskt, men den känslan försvann snabbt när jag kom på att jobbet väntar.
 
 
Jag vet!
Borde inte klaga!
Men ibland är det så skönt :-)
 
 

6 kommentarer

Anonym

11 Mar 2013 20:25

brrr hos mej var det svinkallt inatt men sen på dagen blev det runt 0 å sol men nu vill vi allt ha plusgradigt dygnet runt.. kram

Ullsag

11 Mar 2013 22:12

Här har det faktiskt varit so loch klarblå himmel och vindstilla i flera veckor. Men när det är så brukar den riktiga våren bli blöt och kall. Hela landet verkar vara upp och ner just nu. Tur bor jag mitt emellan.

Kram

Spanaren

12 Mar 2013 13:32

Vilken underbar bild ... vilket djup och så vidare. Den gillas verkligen/kram

Inger Maryissa

12 Mar 2013 14:04

Ja, det har verkligen blivit kallt igen, och som jag hörde det är ovanligt kallt för årstiden
men kanske blir det så att efter denna kyla och i slutet av månaden att våren och värmen kommer med raska steg.
kommer ihåg från min barndom att ofta var det ljuvligt vårväder kring Påsk
kram

Gunnar

12 Mar 2013 18:37

Naturen bjuder på fina konstverk om man har förmågan att se dom.

AnnaKK

13 Mar 2013 09:14

Som om det inte vore nog med kylan, så ska det snöa också!? Visserligen har det blivit varmare, men absolut inte så det är det minsta skönt! :-( Och snön har lagt sej så förrädiskt över isen på vår grusväg, så nu ser man inte var man inte bör sätta fötterna förrän det är typ försent! Hunden och jag stapplade oss upp till postlådan för att hämta tidningen här innan, och jag får säga att jag är glad att det var han som slirade omkull och inte jag! Hm...

Kommentera

Publiceras ej