Inte klaga!

3kommentarer

Tänk all denna mat som måste slängas på grund av att man hittat hästkött i lasangen, köttbullarna, korvarna och köttfärsrätterna..osv. Jag tycker inte vi borde klaga. Vi har ju i alla fall hittat kött i vår mat. För på Island så hade de inte hittat en gnutta med kött i sin köttpaj på jakten efter hästkött, enligt förpackningen skulle den innehålla 30 procent kött, så nu får den också slängas.
 
Undrar vad de här små godbitarna kan innehålla, spår av trähästen kanske.
 

Önskar alla en fin fredag :-)
 
 
 
 

3 kommentarer

TantGlad

02 Mar 2013 08:45

Håller med dig om hästköttet och all kött som slängs. Villket slöseri bara för det blivet ett fel.
Tittar in för att önska dig en fin helg!
Kramar i massor från mig!

Spanaren

02 Mar 2013 12:04

Läste just igår om att det inte fanns något kött och inte heller någon innehållsförteckning?!?!

Håller med dig om vad mat det kastas. Varför inte ge det till dem som behöver?!?! Lagar, paragrafer och stadgar kommer då i mellan/kram

Mia

02 Mar 2013 19:40

Det här ämnet har jag tänkt blogga över... men inte kommit till skott. Det är fruktansvärt tycker jag att man kastar mat för att det innehåller hästkött. Hästkött är inte giftigt på något sätt.

Däremot tycker jag det är kriminellt att lura kunderna vad varor innehåller...

Kommentera

Publiceras ej