Hus 15 av 100

7kommentarer

Idag så tänkte jag presentera hus nummer 15 i utmaningen hundra hus under 2013 som jag tagit mig ann.
 
I korsningen Hantverkaregatan och Konstapelgatan stod ett tom hus och förföll under många år.
Lokalkändisen Mikael Blomqvist köpte fastigheten för att riva den gamla och med politikernas goda vilja står det nu en ny pampig fastighet med glasfasad på den gamla tomten. Det är inte det lättaste att förändra i lilla Karlskrona, så helt smärtfritt har det inte varit. Snart är det inflyttningsklart och jag tror att det är företag som ska husera där.
 
 
 
Kul med lite nya byggnationer blandat med det gamla.

7 kommentarer

♥ Carina ♥

16 Mar 2013 19:12

Lite coolt hus faktiskt :)
Ha en fin kväll!
Kram

Susanne

16 Mar 2013 19:28

Syns tydligt att det är en mycket nyare konstruktion än de hus som ligger bredvid, men ändå tycker jag att den faktiskt passar in. Lite för grått bara. Fast glasdelen gillar jag.

Anki

17 Mar 2013 07:14

Det är ju betydligt bättre med ett nytt hus än ett gammalt som är tomt och står och förfaller. På första bilden ser det ut som en fyrkantig låda bara, men på den andra så tycker jag den smälter in bra i miljön - men, som Susanne skriver - tråkig färg...

TantGlad

17 Mar 2013 15:50

Njeää tycker det blir stelt brevid det andra och flyter inte alls in.
Tyvärr så gillar jag inte huset riktigt.
Jag tycker nog mest om gamla hus charm.
Ha en jättefin söndag på dig. Solen skiner och det är jätteskönt.
Varm och go kram till dig!

Jah Hollis

20 Mar 2013 11:54

Det verkar vara ett udda bygge bland de övriga i stan. Någon gång måste det ju byggas nytt, och då blir det alltid några som tycker att det är fel. :-P

Mona

07 Apr 2013 22:25

På första bilden tycker jag bara det ser förfärligt ut, men på andra bilden ser man ändå att huset smälter bättre in. Men jag avskyr färgen! Jag har fått nog av alla gråa hus som byggts de senaste åren, i alla fall i Gbg. Enstaka gråa hus kan vara coola, men när hela stadsdelar är gråa blir åtminstone jag bara deprimerad.

Pysselfarmor

09 May 2013 19:57

Av det lilla jag ser så här på bilderna så tycker jag i varje fall att det inte passar in i miljön. "Sticker ut" alldeles för mycket.

Kommentera

Publiceras ej