Nr 2 av 100

8kommentarer

Mitt hus nr 2...
...är ett fallfärdigt torp. Här har ingen bott permanent de senaste 40 åren men en och annan övernattare har det huserat där sedan dess. Huset ligger mitt inne i skogen ca 2 mil till närmaste centrum i Karlskona kommun och det enda sättet att ta sig dit är fotledes eller med något tvåhjulat fordon. Kanske inte myckat att visa men jag har alltid fascinerats av dessa hus, fallfärdiga eller där bara grunden står kvar. Jag brukar fundera över hur de som bodde där levde och hur deras liv för övrigt sett ut. Mannen som bodde i detta huset levde själv, varje dag gick han eller cyklade till sitt jobb beronde på väder. Jag träffade på honom någon gång då jag var mindre eftersom han inte bodde så längt ifrån mitt föräldrahem efter att han hade lämnat sin stuga i skogen för att komma lite närmare farbar väg. När huset byggdes har jag ingen aning om eller vem som bodde i stugan innan mannen flyttade dit.
 
 
 
 
Det lär nog dyka upp fler fallfärdiga hus framöver,
om jag känner mig själv rätt :-)

8 kommentarer

Yvonne

11 Jan 2013 18:28

Ödehus är alltid spännande!

♥ Carina ♥

11 Jan 2013 19:36

Tänk om väggarna kunde tala ;)
Kram och trevlig helg!
Kanske jobbar du i helgen som jag gör?...

soffie

11 Jan 2013 20:56

hua ser ut som ett spökhus undrar o det spökar där....

Anki

12 Jan 2013 06:52

Delar din fascination av gamla ödehus... kan också gå där runt ett gammalt hus eller husgrund och fundera över vem som bott där... spännande!
Ser fram emot fler såna här hus :)
Ha det gott!

Bonnfrua

12 Jan 2013 16:39

Det är liksom ngt ödesmättat med gamla fallfärdiga hus.

Susanne

12 Jan 2013 19:40

Men visst är sådana här gamla förfallna hus alldeles utomordentligt fotogeniska. Tänker på Jan Jörnmark som fotograferat mängder av övergivna hus och gjort böcker med bilderna: http://jornmark.se/

Och nu har jag äntligen också kommit igång med mina husbilder. :)

Pysselfarmor

18 Jan 2013 16:19

Vackert, lockande och litet läskigt är det med den här typen av hus. Tänk om de kunde berätta sin historia!

Mona

27 Jan 2013 06:41

Visst är det fascinerande med gamla fallfärdiga hus. Och det är fantastiska fotomotiv.

Kommentera

Publiceras ej