Man lär sig något nytt varje dag!

1kommentarer

I natt har jag fått lära mig något som heter chaga. Chaga har fått det internationella betydelsen, "te gjort på sprängsticka". Sprängstickan växer fritt ute i våra skogar då främst på björkar. Det ska vara någon svart knölig utväxt som man kan pilla bort och sedan torka och göra te av. Detta måste jag ju bara kolla lite närmare på idag när lurvet ska ut för att rastas. Kanske att du har kolla på vad detta kan vara för några svarta utväxter som man kan koka näringste på.
 
Undra ifall teet kan vara lika nyttigt som dessa små godingarna.
 

Nattens väder
blåst, regn som övergick i snöstorm
med blixterhalka nu på morgonen.
Kör försiktigt!
 
:-)
 
 

1 kommentarer

♥ Carina ♥

10 Jan 2013 14:20

Chaga har jag aldrig hört talas om. Däremot vet jag absolut vad semlor är. Gott! :)
Du skulle behöva min icebugs nu i halkan ;)
Kram

Kommentera

Publiceras ej