Lisa Larsson

4kommentarer

Lisa Larsson är född 9 sep 1931.
Lisa studerade keramik vid slöjdföreningens skola i Göteborg 1951-1954.
Mellan 1954-1980 var hon verksam vid Gustavsberg där hon arbetade ihop med Stig Lindberg.
Efter 1981 jobbar Lisa som frilans.
Sedan 1991 är Lisa Larsson konstnärlig ledare för keramikstudion i Gustavsberg.
 
Barn från sekelskiftet, den stora fickan heter Viktoria
 
 
Gunnar Sträng, gjord som sparbössa
 
 
Lisa larsson har gjort många fina keramikverk.
Jag gillar hennes keramikhundar, men även serien
som kallas "Värdens Barn".
 
Solen som så fint steg upp med mig idag
är nu borta. Hoppas det bara är tillfälligt!
 
:-)
 
 
 

4 kommentarer

soffie

24 Jan 2013 19:38

wow va duktig hon är så fina men de ser ut som hon gör sura människor! härligt med sol den var hos mej med idag :)

Anonym

24 Jan 2013 19:39

oj haha jag läste för snabbt ,trist att din sol försvann hoppas dne kom tillbaka :)

AnnaKK

25 Jan 2013 09:51

Henne kan jag tänka mej att vi kommer att beröra en del i formgivningskursen jag går. Och Lindberg också! :-)

Sol här - vilket kan behövas efter en svinkall natt och morgon!

Trevlig fredag och helg på dej!!! :-)

Anki

27 Jan 2013 07:07

Pojken har jag... Gustav står det under ena foten, så det är väl så han heter :)

Kommentera

Publiceras ej