Hus 4 av 100

9kommentarer

Idag ska jag presentera ett hus från en underbar plats som heter Kristianopel.
Kristianopel ligger ca 4 mil från Karlskrona mot Kalmar.
.Många fina byggnader i ett litet samhälle fullt av liv och rörelse sommartid.
Nu gillar jag alla årstider som denna ljuvliga plats bjuder på,
så håll till godo.
 
Köpmannagården
med sin gamla butik som håller öppet sommartid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I den lilla byn finns camping,badplats  uthyrning av stugor,
gästhamn och väldigt mycket aktiviteter sommartid.
 
Välkomna dit!
 

9 kommentarer

soffie

28 Jan 2013 19:29

vilka vackra bilder du visar,ser så fint ut då det är gamla träbyggnader som är i bra skick:)

Per-Anders

28 Jan 2013 20:06

Ser trevligt ut. Vilket fint hus som inrymmer lanthandeln. Namnet Kristianopel klingar lite osvenskt, tycker jag. Låter nästan som ett grekiskt ortsnamn.

Spanaren

28 Jan 2013 20:15

Så fina bilder *igen*
Tack för en intressant guidning *tumme upp*
Bra att lanthandeln är K-märkt/kram

Spanaren

28 Jan 2013 20:15

Så fina bilder *igen*
Tack för en intressant guidning *tumme upp*
Bra att lanthandeln är K-märkt/kram

annechristines/bustanten

28 Jan 2013 22:22

Villka Fina bilder på det gamla. Lite spännande med gamla hus. Tänk vad husen har fått varit med om mycket.
Ha en fortsatt fin kväll och en varm kram från mig./ annechristine.

Anki

29 Jan 2013 07:26

Tänk... det huset har jag också på bild :) Vi var i Kristianopel för två år sedan... väldigt mysig liten stad, men, tyvärr får jag väl säga, så kom vi mitt under värsta turistinvasionen. Vi kom med husbil och hittade ingenstans att parkera, så vi valde att fortsätta en bit söderut.
Fina bilder och intressant läsning :)

AnnaKK

29 Jan 2013 11:27

Här var det artonhundratal i långa rader, minsann! :-) Kul att du tog dej en kik på de där historiska tv-programmen - och även gillade dem!

Kristianopel var jag för första gången i i somras, och ska absolut åka tillbaka dit igen. Hur mysigt och fint som helst!!!

Detsamma kan man INTE säga om dagens väder... Irk, vilka stora snöflingor det finns... 8-X

Susanne

04 Feb 2013 21:35

Mmm, vilken fin kringbyggd gård, där jag mest gillar lanthandelns byggnad.

Pysselfarmor

06 Feb 2013 17:53

Jag tycker mig se att lokalen/butiken används och det gör mig glad att det är ett "levande" gammalt hus detta. Vilken fantastisk miljö det verkar vara i den orten. Den ska jag lägga på minnet ifall jag har vägarna förbi ska jag absolut åka där förbi.

Kommentera

Publiceras ej