Alla dessa försäkringar!

5kommentarer

Tvättstuga, städning och lite annat plock, så har jag sovit lite efter nattens jobb också naturligtvis. Men jag har även hunnit kolla mina försäkringar. Brukar sätta mig ner i början på året för att kolla över alla dessa försäkringar som man har på alla möjliga ting. Det är mycket pengar som man lägger på föräkringar varje år, bra att vara försäkrad om något skulle hända naturligtvis. Jag har haft förmånen att inte behöva utnytja mina försäkringar på varken hus eller bil, annat är det när det gäller hunden. Även om han kostat en väldigt massa pengar de 8 åren han levat så har försäkringen tagit det mesta av kostaden, som tur är. Det jag mest undrat över idag är hur det kan skilja så mycket på föräkringspremien mellan olika bolag. Bilförsäkringen skilde 1500 kr och stugan på Öland 600 kr och då har jag verkligen lustläst och kollat alla kryphål.  2100 kr kan man ju använda till annat eller spara till en resa. På tal om resa så la jag till en extraförsäkring när vi åkte till Tailand, den kostade 580 kr och nu när jag gick igenom försäkringarna så ingick den i en annan försäkring som jag hade. Det hade jag ingen koll på.
 
Det gäller att ha ögonen öppna
 
Ha en bra kväll!
 
:-)

5 kommentarer

Berndt Pettersson

02 Jan 2013 16:52

jag önskar dig detsamma. ikväll blir det 29-årskalas.

♥ Carina ♥

02 Jan 2013 19:19

Så klok du är som ser över dina försäkringar. Jag tycker sånt där är så jobbigt så jag överlåter det till gubben ;)
Kram

soffie

02 Jan 2013 21:09

bra att kolla över försäkringarna, jag betalar alltid mina resor med visa å där ingår en reseförsäkring. må gott

AnnaKK

03 Jan 2013 08:03

Ja, det där är verkligen en djungel! Och jag borde också titta igenom våra nångång - förmodligen är vi både dubbel- och trippelförsäkrade till ingen nytta alls... :-( Hundens försäkring har jag aldrig nånsin utnyttjat, men den vågar man ju inte göra sej av med för då händer det väl så klart nåt som kostar skjortan hos veterinären... 8-X

Men inte nog med att man snällt betalar alla sina försäkringspremier. När det väl händer något som man tycker att försäkringen borde ta, så finns det då alltid (!?) något som gör att den inte alls gäller, alternativt att självrisken är dyrare än skadan. :-(

Inger Maryissa

03 Jan 2013 16:59

Ja, detta med försäkringar är ett kapitel för sig....och hur summorna kan skilja en hel del mellan olika försäkringsbolag.
och när man köper en "pryl" så vill de ofta truga på en dyra försäkrningar, och en del som man kanske inte ens behöver
T.ex. när jag köpte en armbandsklocka för bara några hundralappar, så sa jag nej till försäkring......för även om klockan kanske höll bara ett eller ett par år, så skulle det bli billigare att köpa en ny istället för att betala försäkring...eller åtminstone det blev ungefär samma summa
kram och ha en fin fortsättning på det nya året

Kommentera

Publiceras ej