Min Nalle!

5kommentarer

När jag var 1 år så fick jag en nalle av mormor och morfar. Så fin med bruna ögon och den mjukaste päls. Denna nalle har fått hänga med på både det ena och det andra. Omfamnad har den fått utstå många tårar men även dans i glädjens dagar. På sin hylla sitter han nu, utan ögon och med sliten päls.
Men för mig är han den finaste av de alla.
 
Ser ni min fina egenhändiga lagning?
 
Den gula västen stickade jag i trean och pyjamasjackan hade jag som liten. Den lilla blommiga trosan sydde farmor när jag var tre år av en gammal blus på sin trampsymaskin då jag hade ramlat i mjölkhinken.
 
Måndag och dagens datum är 25.
Lön för en del men vi i kommunen får allt vänta :-)


5 kommentarer

Mia

25 Feb 2013 10:29

Många minnen samlade i den nallen... :-)

Ullsag

25 Feb 2013 12:36

Det var en söt liten nalle. Mycket fint lagad men kan du inte ge honom nya ögon så han kan se dig. Ett par knappar eller så. Jag antar det är en han, det brukade ju vi småtjejer (när vi var det) ha.

Tack för din kommentar på Ullgas. Jo detrör sig mer i naturen även vintertid än man tror.

Ha en fin dag

Inger Maryissa

25 Feb 2013 14:01

Men en så söt liten nalle !!
och så sött med kläderna
kan tänka mig du är glad över att ha den kvar
kramar

AnnaKK

25 Feb 2013 19:12

Inte helt olik min gamla nalle när det gäller skicket - och färgen är också ungefär den samma. :-) Jag fick min av farmor och farfar, men jag kan faktiskt inte påminna mej att den nånsin hade några kläder på sej...? Förmodligen hade den väl det nån gång, men inte nu. Den finns bevarad i källaren i en låda tillsammans med några andra nostalgi-saker från barndomen. Borde så klart få flytta upp därifrån, och ha en egen paradhylla nånstans! :-)

Ullsag

25 Feb 2013 22:22

Hjej igen
Vad roligt att du kom tillbaka. Men inte blev det någon vila inte, gjorde lite annat istället.
Nu lägger jag till dig bland favoriter, hoppas det går bra.

Kram
Ps Ibland kanske skriver Rovie som namn det sitter i från bloggen, men då är det jag. Ds

Kommentera

Publiceras ej