Min duktiga mamma

6kommentarer

 
För två veckor sedan så bröt min kära mamma lårbenet då hon halkade
på en isfläck när hon skulle gå till bilen. Inte en enda människa i sikte då hon ropade på hjälp.
Då kom det en mamma med sin lilla flicka i handen och hon ringde SOS. Sedan lämnade hon kvar sin flicka
hos min mamma medan hon sökte upp min svägerska som var i ett hus en bit bort.
Den lilla flickan erbjöd min mamma sitt gosedjur så hon inte skulle ha så ont. Så gulligt.
Mamma har envist kämpat varje dag på sjukhuset för att så fort som möjligt få komma hem.
Nu är hon hemma, nöjd och belåten.
 
Snart ska vi skåla i lite rött
 

Kramar till kära mamma!

6 kommentarer

Mia

09 Feb 2013 11:13

Att bryta lårbenshalsen låter inte kul, men så himla lätt gjort. Snabbt går det också. Jag bröt handleden på det sättet för många år sedan, i en himla fart gick det... Din mamma ser glad ut ändå och hoppas ni gillar det flytande när det flyter ned i era halsar... :-)

PS! Himla trevlig blogg du har!

Mia

09 Feb 2013 11:14

PS! Så glad är din mamma kanske inte idag... bilden är ju från en helt annan årstid ser jag ju, när jag tänker efter...

soffie

09 Feb 2013 17:18

men fy stackars din mamma ,menvilken tur att den mamman kom och hjälpte henne å så gullig av den lilla flickan att sitta å vänta med din mor sånna människor minns man för evigt! hoppas att din mamma inte har alltför ont.Härligt att hon är hemma nu..

AnnaKK

09 Feb 2013 19:45

Uj-uj-uj... Stackars!! Vintern är inte snäll mot gamla lårbenshalsar. :-( Hoppas hon snart är uppe och springer igen, och vilken himla tur att det kom några som kunde hjälpa henne.

För ett par vintrar sen var en av våra grannar ute och gick med sin hund en kväll, och råkade ut för samma sak. Det var jättekallt, men tack och lov hade den närmaste grannen varit iväg på ett föräldramöte eller dylikt, så hon kom körandes med bilen och hittade honom ganska sent på kvällen. Hur länge han legat där vet ingen... Men om inte hon hade kommit så hade nästa bil antagligen varit postbilen nästa dag, och då hade farbror förmodligen varit ihjälfrusen. 8-X Nu gick det ju trots allt inte så illa, men tyvärr har han inte återhämtat sej helt (men å andra sidan är han några å 80 år...).

Inget IKEA för min del idag, men inom den närmaste tiden tror jag faktiskt att jag ska göra ett besök på Älmhults-varuhuset. Inte för att jag behöver nåt, men det är ju kul att bara titta! :-) Och lite vårnyheter lär väl dyka upp i sortimentet rätt vad det är!?

Inger Maryissa

09 Feb 2013 21:44

Men vad trist att din mamma ramlade så illa så hon bröt lårbenet
men vilken underbar kvinna med sin flicka som var så fint hjälpsamma
och så gulligt hur den lilla flickan erbjöd din mamma sitt gosedjur så det inte skulle göra så ont
jag blir riktigt rörd...så sött...
Skönt att din mamma mår bättre nu och har fått kommit hem
kram

Spanaren

10 Feb 2013 17:09

Men vilken underbar människa *tumme upp* Så gulligt hennes barn var mot din mamma *ler* Ett gosedjur kan aldrig vara fel ;.)
Din mamma verkar så go och fin och jag hoppas att hon mår helt bra nu? /kram

Kommentera

Publiceras ej