Måndagsfräckis

8kommentarer

Startar upp denna mulna måndag med en fräckis.
 
 
Pastor Jansson hade åkte Polenfärjan med damerna i syföreningen.
Något oroliga berättar de för Pastorn att de köpt liquor som de själva inte vågar
bära med sig genom tullen. De vädjar då till Pastorn ifall han inte kan bära deras
flaskor under sin långa kappa. Han funderar en stund på alla dessa bakelser och
annat gott han fått uppleva med damerna så han gick med på deras förslag.
När de någon timme senare går genom tullen, damerna före och Pastor Jansson efter, 
då tulltjänstemannen frågor ifall de har något att förtulla.
Pastor Jansson ler med handen på hjärtat och säger "det jag har ovanför mitt bälte tillhör min
Gud och det jag har under mitt bälte tillhör damerna i syföreningen".
 
 
Ha en bra måndag :-)

8 kommentarer

Josefin

04 Feb 2013 08:52

Kika in och anmäl dig till veckans blogg!
Direktlänk: http://ofeliajosefin.blogg.se/2013/february/veckans-vinnare-ny-omgang.html#comment

♥ Carina ♥

04 Feb 2013 11:32

Alla är inte så oskyldiga som dom ser ut ;)
Kram och ha en fin dag!

Spanaren

04 Feb 2013 14:32

Underbar historia och en underbar handsnidad präst *fniss* /kram

AnnaKK

04 Feb 2013 19:23

Rodnar - nästan!!! ;-D

soffie

04 Feb 2013 20:40

hahaha va bra å fniss vilken skojig träfigur :)

♥ Sojkas framtid ♥

04 Feb 2013 21:30

Ja det var verkligen super skoj! :)
Tack detsamma!

Anonym

05 Feb 2013 18:48

Hahaha den var rolig!
Kikar in för att säga att mitt nya bloggnamn och varifrån jag kommer att blogga ifrån blir http://TantGlad.bloggo.nu

Må så gott och kramar.
Från annechristine

TantGlad

05 Feb 2013 18:49

Mitt nya bloggnamn.

Från annechristines/bustanten

Kommentera

Publiceras ej