Gnägg gnägg!!!

8kommentarer

Jag må vara naiv men inte hade jag en endaste tanke på att lite kött i en lasange från Findus skulle kunna ha åkt genom halva världen och under resans gång så har det även stoppats en häst i kvarnen innan den hamnat på min tallrik. Konstigt nog så hade jag tuggat på utan att fundera på innerhållet om det nu inte hade uppdagats av media. Man får ju hoppas att inte hästarna var självdöda, men å andra sidan så finns det ju värre kött som jag inte vill ha i en lasangen. Det man inte vet, har man ju inte ont av. Jag kommer nog att fundera både en och två gånger innan färdiglagad mat kommer inhandlas av mig igen.
 
Vem vet vad som uppdagas nästa gång.
 
Måndag och solen som skulle skina,
lyser med sin frånvaro.

8 kommentarer

Ailas

11 Feb 2013 11:01

Hej! Här kommer en riktig cyniker och hälsar på. Tror nämligen att vi ätit både åsna, buffel och annat skumt, såväl på restaurang som hemma, men under andra namn. Men ännu lever vi!

Ingen sol här heller, i st dansar några busiga snöflingor ner mot marken. Får gå det med.

Trevlig måndag
Kram

Spanaren

11 Feb 2013 12:08

Men vad är detta för gulligt djur?
Älskar dina bilder och du överraskar alltid med något *ler* Säger som en bloggvän brukar säga; Bra blogg :-)

Undviker all färdig mat ... bara i yttersta nödfall så köps det. Men du har rätt! Allt det andra som blandas i dessa rätter sägs det ingenting om. Det sätts dit olika saker som inte är bra för vår hälsa men då äter vi utan att säga något?!?!

Ha en bra dag/kram

envingad

11 Feb 2013 12:32

Hej där :)
Ja vad ska man säga om maten över huvud taget.. det är hemskt hur det blivit..
Upptäckte för några veckor sedan att Ica grädde var från Österrike.. det trodde jag aldrig =))
Tack för titten hos mig förresten och
välkommen åter :)
Ha en underbar måndag
Kram

Anonym

11 Feb 2013 20:42

usch vad dumt att de har lurat folk man kan ju undra varför....jag har aldrig köpt sån lasagne däremot brukar vi köpa färdig pizza fast den är det bara mozarellaost på ,men det kanske är nåt knepigt med dem med nu när det ska granskas, vilken sötis är det en wombat?

Annika

11 Feb 2013 21:54

Hej. Nä gudarna ska veta att vi ska vara glad över att vi inte vet vad vi stoppar i oss på restauranger tex. Häst är nog okej bara de skriver ärligt vad maten innehåller på förpackningarna. Hej så länge.

Per-Anders

11 Feb 2013 22:45

Det är mycket vi är lyckligt ovetande om...

Inger Maryissa

12 Feb 2013 15:58

Jo, man blir fundersam efter detta som hänt....
Ganska läskigt att inte kunna lita på de som producerar vår mat
Jag kommer nog också vara mera uppmärksam händanefter...fast hur ska man kunna veta med riktig säkerhet..
Vilken så söt bild....och ett så mysigt och roligt djur
Undrar vad det är för djur ?
kramar

Anki

13 Feb 2013 07:40

Brukar väldigt sällan - ja i stort sätt aldrig köpa färdigmat och lär nog inte göra det i framtiden heller...
Hästkött är gott och går alldeles utmärkt att äta, men man har rätt att veta vad man äter. Värre är hur råvaror och färdiga produkter skickas kors och tvärs - fram och tillbaka - inte så klimatsmart...
Fin bild... barn och djur - en oslagbar kombination :)
Ha det gott!

Kommentera

Publiceras ej