Urblåst

4kommentarer

Kom just in efter en lite kvällsrunda med lurvetass, så stilla det är nu efter flera dygn med blåst, men så kallt det blivit. Fick skrapa rutorna då jag skulle köra hem från jobbet idag på morgonen. Brukar det verkligen vara frost den 10:de oktober....det är ju inte ens fullmåne. Tända ljus och mitt goda te smakade mycket bra nu efter allt bus med barnen i eftermiddag. Resultatet av vårt bus kommer jag att visa er här nästa vecka. Nu ska jag slänga mig i bädden och jag lovar att jag kommer att somna som klubbad även att klockan ännu är ung.
 
I morgon ska jag smyga ut och hämta mig en påse med svamp
 
 
 Sov Gott!
 
:-)
 
 
 

4 kommentarer

Ama de casa

11 Oct 2012 11:08

Frost? Vi ska gå till stranden och bada idag, så jag hoppas verkligen inte att det är frost... ;-)

AnnaKK

11 Oct 2012 14:20

Kom du iväg ut i skogen och plockade svamp? Hoppas i så fall att du hittade massor!? :-) Verkar vara ett riktigt bra trattkantarellår - ja, det finns säkert gott om andra delikata matsvampar också, men det är inga som jag vågar mej på att plocka. <:-) "Trattisar" har jag däremot släpat hem MASSOR av bara under de senaste dagarna. :-) (Det tycks inte ha varit några älgjägare i farten i "min" svampskog, så jag har vågat mej dit några gånger den här veckan också).

Jag tror faktiskt att det är rätt sent att den första frosten inte har kommit förrän nu!? Nog brukar det väl kunna bli nån enstaka natt med nollgradigt si så där redan i september...? Men bara det inte snöar, så är jag nöjd! :-D

Johanna

11 Oct 2012 20:43

jag minns inte att jag skrapat rutorn i oktober, i skåne, never...imorse hade jag värst isblocket :/ kom för sent till jobbet :/

Inger Maryissa

11 Oct 2012 22:03

Ja, nu börjar det bli kallare och frost har det varit i mest hela vårt avlånga land nu
och snart kanske vintern är på väg...
fast gärna den får vänta lite till....och att vi får njuta av hösten lite mera..
så fin bild du har här
kram

Kommentera

Publiceras ej