Träna rätt och ät dig mätt

2kommentarer

Känns mycket bra att titta runt i bildbanken från dagarna med döttrarna då vi hade träningssnack på Öland. Här fick vi goda råd och massor av energi att möta höstens träning. Träna rätt och ät dig mätt är tanken att vi ska ha som motto. Eftersom ingen av oss behöver banta precis utan mera träna för att få styrka till att göra höstmånaderna lite lättare att stå ut med och att ha lite skoj att se fram emot inför de kommande träffarna. Många studier visar att man investerar i sin egen framtid om man håller kroppen igång på ett lagom plan och vardagsmotionen är så viktig. Det är aldrig försent och det känns ju skönt att veta. Inget är förbjudet men om vardag ska bli fest så måste man också jobba ihop till det gottiga, annars får man vänta tills det blir helg. Idag känner jag precis vilka muskler som jag inte använder i min vardag eftersom de smärtar mer än de som används dagligen. Det var skönt att få upp pulsen lite mera än vad långpromenaderna ger som annars är min dagliga motion. Jag började ju intervallträna men Gozzi klarade inte av att springa så det får bli löpbandet nu istället. Min syreupptagningen är lite sämre än de prover jag tagit innan så nu gäller det att höja flåset för att förbättra.
 
Här fick vi stanna för att amma de små tjejerna innan vagnarna rullade vidare på vår milarunda
 
Så var jag ju bara tvungen att gå en runda i majsfältet
 
Gozzis nosande i vägkanterna gav honom öronen fulla av prästalöss.
 
Då var det fredag!
Mysmys på er!
 
:-)
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Ama de casa

05 Oct 2012 19:12

Vilka härliga bilder!

När det gäller motion så nöjer jag mig med (så gott som) dagliga promenader :-)

sv: Jag går sällan på marknaden (fast måste i och för sig passera en bit av den när jag går ut genom porten) och idag blev inget handlat. Den är ju här varje fredag så då har jag lessnat lite efter dryga sex år här. Men jag har köpt massor av grejer där och kommer säkert att köpa mer. :-)

soffie

05 Oct 2012 20:51

å va mysigt ni har det å vilka härliga bilder:)

Kommentera

Publiceras ej