Lagom är bäst!

3kommentarer

När ens styrkor blir svagheter!
När goda egenskaper i för stora doser blir påfrestande.
 
Snabb - Förhastad
Självständig - Ensamvarg
Rättvis - Petimeter
Uthållig - Envis
Integritet - Avståndstagande
Demokratisk - Handlingsförlamad
Flexibel - "Kappvändare"
Metodisk - Stelbent
 
Ett tecken på att vara gränsöverskridande är stress
 
Enligt den här artikeln som jag fick till mig fanns det mycket ang ovan skrivna ord. För det som är lagom för den ene kan vara förmycket för den andre, det kan man ju bara se på arbetsplatser och i privatlivet också för den delen. En intressant sak var att hjärnan inte var färdigutvecklad förrän 18-24 års ålder....runt 20 trodde jag...så det kan ju förklara en del. Åter igen så kommer det där med stress in, vad man än läser idag så är stressen boven till mycket. För redan vid första stressnivån så förlorar vi nästan hälften , 30 procent av vårt intellekt. Det skulle innebära att vår förmåga till humor, samarbetsförmåga, flexibilitet och socila kompetens minskar rejält. Tänkvärt!
 
 
 
Jag vet att den finns där bakom molnen
 

Jobbnatt och onsdag,
mycket bra sätt att fördriva tiden!
 
:-)
 
 
 

3 kommentarer

soffie

24 Oct 2012 20:28

wow vilken fin bild,idag har vi haft mulet hela dagen :( va intressant du berättar. kramen

Ama de casa

25 Oct 2012 10:19

Jag känner mig inte stressad, men min hjärna är på tillbakagång i alla fall... :-)

Johanna

25 Oct 2012 14:16

Stress är aldrig bra och minskar det med så mkt som 30% så är det ännu värre.... :(

Kommentera

Publiceras ej