Fullmåne

5kommentarer

Det har varit så ljust och fint utåt öarna inatt då vi körde runt på vår arbetsplats. Bitande kallt på förnatten men efterhand som natten gick så hann det bli 8 grader men lika kallt tyckte jag eftersom det började att blåsa.
När jag kom hem till dottern för att hämta lurvetass så stod frukosten färdig och en sprallande glad liten tjej satt och hoppade i barnstolen. Kan dagen börja bättre :-) Såååååå gott! Tusen tack Emmie!
Den fina solen som gick upp tidigt idag är nu som bortblåst. Hoppas på stjärnklart även inatt för 20:50:30 är mångubben som fullast. Tur man ska jobba för jag hade ändå varit vaken mestadels av natten.
 
 
Det fick bli en tur till östra sidan när vi var på Öland för att se den vackra solnedgången men molnen hann före mig. Vid Sandviks kvarn är en väldigt vacker plats oavsett solnedgång eller inte. Men jag behöver träna på inställningarna ser jag. Fokuslängd 70.0,  f/5.0, 1/125 s ISO 100 . Lite mer ljus skulle ju inte skada så jag ska ta Annas råd till mig att höja ISO-värdet lite. Men jag hoppas ni ser den blå pärlan nere vid kvarnen :-)
 
Sista måndagen denna månaden
snart är det november
det rasslar på :-)
 
 

5 kommentarer

Johanna

29 Oct 2012 16:53

Fin bild! :)

20.50. 30, då sover jag nog sött haha

soffie

29 Oct 2012 20:09

så vacker bild idag har vi haft storm hos oss här i Karlstad å det har regnat hela dagen blä...

Ailas

29 Oct 2012 20:29

Snart november, javisst... Så, det gäller att fånga och uppleva det fina. Det har du lyckats med, för det ser jag både i bild och text.

Kram!

Per-Anders

29 Oct 2012 22:50

Med stativ är ISO 100 en bra inställning. På fri hand måste man nog skruva upp till minst ISO 1000.

AnnaKK

30 Oct 2012 18:20

Kan tänka mej att du har haft fina nätter nu när det har varit fullmåne. :-) Och så mysigt att komma hem på morgonkvisten till dukat frukostbord och glada barn/barnbarn!!

För att få bilden ljusare kan du framförallt använda dej av en finess som heter exponeringskompensation. Den är fantastisk när man har lärt sej att använda den!! :-) (Men jag ska inte röra till mer för dej just nu, så jag talar inte om hur man gör! ;-) He-He!!)

Kommentera

Publiceras ej