Frusssssssssssssssssen

2kommentarer

Efter det underbara vädret som var igår med värme och ljumna vindar så kändes lite konstigt att på med dubbla tröjor en jacka ikväll när jag skulle åka på kvällens match. Men det var ju i alla fall uppehåll så jag ska inte beklaga mig. Konstig vad man vänjer sig fort vid värmen, annat är det på hösten då man kan gå och huttra hela hösten innan man inser att dröjer många månader till innan man kan ta av sig raggsockor och långkallingar. Förhoppningsvis så hoppas jag att de inte behöver på igen innan sommaren är här.

Idag hörde jag att det var ovanligt många hundar som blivit ormbitna i vår, som tur är så har vi klarat oss även om att vi sett ormar då vi varit ute och gått. Om hunden blir ormbiten så ska man ju helst bära den till bilen för att sedan köra den till djurkliniken. Med tanke på att min väger 35 kg så blir man ju inte så sugen på att behöva bära på den klumpen ifall det skulle behövas. Antagligen så hade jag väl gjort det om ifall det skulle vara så men jag hoppas att jag slipper. Här finns mycket orm där jag bor nu, inte bara orm för den delen. Jag som kommer från landet borde ju tycka tvärt om men jag har nog inte sett så mycket djur på flera år där jag hade huset som jag gjort här på dessa veckorna. Här är fullt av fasaner, harar, kaniner, ekorrar, fåglar av alla storlekar och färger.....och hur många hundar av alla raser som man kan tänka sig. Gozzi har hittat en favorit som vi brukar möta ibland, de skulle få leka en dag sa vi senast vi möttes. Det kommer lurvetass att se fram emot.


En bild från härlig Öland

Hoppas på fint väder i morgon!

:-)



2 kommentarer

Ailas

29 May 2012 22:57

Ja, nog kan vi tala om kontraster gällande vädret. Idag hade jag ingen lust att vara ute över huvud taget, men tog ändå en promenad ner till biblioteket. Det var i vart fall uppehåll, som du konstaterade.



Har inte sett någon orm på flera år och glad är jag för det. Hoppas att ni slipper närkontakt med en sådan!



Kram!

Inger Maryissa

30 May 2012 21:40

Ja, vädret svängde verkligen....och nu är det betydligt kyligare, och ja, man vande sig verkligen vid värmen

får hoppas sommarvärmen kommer tillbaka snart igen och att det blir en fin sommar



Jag har också hört att det finns ovanligt många ormar i år, och att hundar blivit bitna

Antagligen våra husdjur inte har den naturliga instinkten att undvika ormar...utan de blir nyfikna på dem och så blir de bitna

Ja, hoppas att din vovve aktar sig för ormar.



Så mysig bild på de söta Gullvivorna...de är så speciella blommor tycker jag

kramar

Kommentera

Publiceras ej