Gran in - gran ut

6kommentarer

Varje år efter Lucia och fram till jul så brukar jag hjälpa min lillebror att sälja julgranar på fisktorget i Karlskrona. Ibland bara några dagar men oftast många roliga trevliga dagar i alla väder. Några kunder är nya men många återkommer år efter år och som man fått en stund-innan-jul-relation med. Den veckan innan jul gör mig väldigt glad och det beror på att en del kunder som genom åren gått igenom tragedier återfått livstron och kan nu se ljust på framtiden igen. Det är bland annat ett par som återkommer för att handla sin gran hos oss och trots att vi bor i samma stad så ses vi bara på fisktorget en gång om året. I år så fick jag rent spontant en värmande kram som fortfarande ger mig energi. En del människor har verkligen förmågan att omvandla sin sorg till livsenergi. Det är ju så inne nu att skriva böcker så jag kanske skulle sätta mig ner och skriva om min vecka på fisktorget en gång om året. Medan jag fundera på det så kan jag dela med mig av att nu har min gran flyttat ut och tomtarna har fått krypa ner i sin sovarelåda.


Utsikten från granförsäljningsplatsen


Det var inte bara grankunder som besökte oss varje dag

Blåser det eller..........?
Håll ut
håll i er
det blir bättre

:-)

6 kommentarer

Selma

12 Jan 2012 16:42

Visst är det fantastiskt så många underbara människor det finns.

Peranders

12 Jan 2012 23:53

Jodå det blåser rejält just ny. Fin kvällsbild!

Marie-Louise

13 Jan 2012 08:25

Här regnar det och blåser :(

AnnaKK

15 Jan 2012 09:23

Hej Lotta!



Kul att se att du är tillbaka här i bloggvärlden igen efter jul- och nyårsuppehållet! :-)



Såg i inlägget nedan att huset är sålt nu, och det måste väl trots allt vara skönt att stöket med alla visningar är över i och med det. Och att det på allvar går att ta sikte på nästa steg i den här processen nu. :-)



Kram på dej!!

Ailas

15 Jan 2012 22:25

Ja, då är helgerna över och ett nytt år har vi startat. Hoppas att det blir ett bra sådant.

Mitt bloggande har varit lite si och så... men inspirationen kanske kommer!

Kram på dig!

mimmione

19 Jan 2012 17:27

jätefin bild, skulle säkert bli en bra bok,

Kommentera

Publiceras ej