Stegräknare tävling

3kommentarer

Natteliten heter det lag som jag tävlar med i kommunens stegräknar tävling. Vi började vår vandring den 5 sep och tävlingen avslutas den 9 oktober. Målet varje dag är att få ihop 7000 steg per person och det är ju inga problem för min del som inte är den stillasittande personen precis och så har man ju hunden som gärna vill gå långrundor. Fina priser ska delas ut men jag vet ännu inte vad kommunen har för fina priser på sitt prisbord. Man kan ju hoppas att man kan få två extra semesternätter eller ett litet litet lönelyft, en resa hade ju me suttit fint, om inte så kan jag klart nöja mig med några biobiljetter till hösten alla filmer som jag vill se.  Solen skiner här hos mig idag och det är ju tur för nu ska hunden och jag ut och räkna steg, kan ju finnas en och annan kantarell att räkna också.



Ha en bra fredag!

:-)

3 kommentarer

AnnaKK

09 Sep 2011 13:09

Lycka till!! :-)



7000 steg skulle till och med jag klara av med enkelhet varje dag. Värre med de 11000-12000 som är rekommendationen (från Socialstyrelsen???), men man borde ju verkligen ha som målsättning att fixa det också. Även när man inte har en sån där manick på sej! <:-)

Inger Maryissa

09 Sep 2011 22:04

kanske man skulle skaffa en en stegräknare...och se hur många steg jag tar per dag :-)

Här har också solen skinit idag och hoppas ni fick en fin promenad och även hittade några kantareller

ha en fin fortsatt fredagskväll

kram

Per-Anders

10 Sep 2011 00:02

I våras hade vi också en stegtävling på jobbet. Jag kom långt ner i resultatlistan men jag fick i alla fall en kick att röra på mig mer än jag brukade. Bra det, tycker jag.

Kommentera

Publiceras ej