Se men inte röra

4kommentarer

Idag tog Gozzi och jag en långrunda i skogen, härligt stilla där efter allt blåsande. Nikon fick följa med och jag minns inte när som jag tog kamera med ut på uppdrag. Mer än fotboll då förstås och så de goa barnbarnen. Vi var nog ute i två timmar och det är underbart att kunna ta sig den tiden nu när man hållt på i så många veckor med att greja inför husförsäljning. Jag tog bara med en liten påse för svampens räkning men det var bara om jag råkade komma på några utan att leta. När min lilla påse var full så var jag nöjd och vår skogspromenad kunde avnjutas av att bara vara.

Så lite bilder på några svampar som jag inte ville plocka, det var många av dem och då är de säkert inte ätbara.







De är ju fina att titta på om inte annat

Nu blir det möte resten av dagen!

4 kommentarer

Selma

14 Sep 2011 14:12

Kameran blev trots allt kvar hemma för mig. Det regnade igen.

soffie

14 Sep 2011 19:47

det finns verkligen massor av olika svampar!!!å många är så vackra!mmm så härligt med en skogspromenad!kram

♥ Carina ♥

14 Sep 2011 22:05

Vilka fantastiska bilder!!

Härligt med en skogspromenad. Hälsa för själen :)

Kram

AnnaKK

15 Sep 2011 20:06

jag hittade en svampplockare när jag var ute och gick med hunden innan ikväll - en gammal bekant visade det sej, våra döttrar gick i samma klass t o m nian. Så det blev pratstund - och hade kameran varit med (men det var den inte) så hade det kanske blivit ett porträtt taget också! :-D Vi kom fram till att vi inte hade snackat med varann på två år, när vi vid ett tillfälle sprang på varann på IKEA. Och så bor vi bara tre kilometer ifrån varann...!? Man kan ju tro man är folkskygg!! <:-)

Kommentera

Publiceras ej