Första höstdagen

8kommentarer

September, årets första höstnatten och min första natt i min nya patrull avslutades med en sol som steg upp ur vattnet. Jag har bytt landsbyggdspatrullen mot en öpatrull så det lär inte vara sista gången som solen ska blänka fint i tidig morgonstund. Nästan 10 år har jag jobbat i min förra patrull så nu återstår det att se om jag ska lägga mina resterande 15 år i min nya patrull. Förhoppningsvis så hinner jag byta några gånger till om det så bara är till en annan patrull. Det händer så mycket på arbetsmarknaden inom omsorgen så man vet inte hur nattpatrullens upplägg ser ut om några år med robotar och annat som man håller på att testa. Men det är inget jag fundera över, för jobb det lär jag nog ha oavsett.


Inte utan man blir lite sugen ....

Har du hittat på något kuligt på årets första höstdag?

:-)

8 kommentarer

Selma

01 Sep 2011 22:35

Njaäe, jag har mest rantat mellan banker och förundrats över hur lite de verkar finnas till för sina kunder.

soffie

01 Sep 2011 22:38

hihi vilken härlig bild:)hos mej har vi haft kalas för lilltjejen:)å det blev en solig å varm dag underbart!!!

Inger Maryissa

01 Sep 2011 22:43

Ja, idag är årets första höstdag enligt almanackan

Och den kommer nog så småningom nu...

Kan tänka mig det är en omställing att byta från landsbygdspatrull till öpatrull

Kram

Ailas

02 Sep 2011 20:14

Haha, fin bild på nya Zlatan...

Hösten har jag firat med att klippa gräset och ha en pedagogisk diskussion med min sonhustru. Den ena var svettigt och det andra stimulerande. Vilket som var vilket får du lista ut själv. :)

Hoppas att du har en go' kväll... och lova att bråka, om de vill införa nattpatrullerande robotar!

Kram

AnnaKK

03 Sep 2011 08:30

Mmm, det där med att byta jobb - det borde jag också göra! Hm... Förstår inte hur några månader (som jag trodde att det skulle handla om) helt plötsligt har blivit till fyra år!? 8-X



Här regnade den första höstdagen mer eller mindre bort, men desto finare var det igår. Njöt i fulla drag av bland annat skogspromenad med svampplockning. :-) Väntar på att solen ska våga sej fram idag också, och då blir det bland annat fotbollsmatch i e.m.



Ha en fin lördag du också! :-)

Marie-Louise

03 Sep 2011 14:01

Vad spännande med nytt jobb. Hoppas du ska trivas. Vilken söt bild på hunden :) Kram

♥ Carina ♥

04 Sep 2011 13:30

Ombyte förnöjer sägs det ju. Hoppas du kommer att trivas.

Åh vilken söt lite vovve!!

Kram och ha en skön söndag!

mimmione

07 Sep 2011 17:03

stor boll eller liten hund det är frågan, kul bild, jag har lagt in bilder från min resa över till en skiva rensat bort skräp bilder så nu kan man njuta av minnen från Paris

Kommentera

Publiceras ej