Ett människolivs värde

4kommentarer

Ni har säkert alla redan följt den tragiska händelse med den 23-årig killen som försvann kvällen den 22 augusti och som senare hittades död vid en sjö troligtvis dödad av sina vänner. In i det sista så hoppades jag att han bara skulle dyka upp även om det någon stans i mitt bakhuvudet snurrade en tanke om att han inte levde längre. Jag tänker på föräldrar, syskon, vänner hur fruktansvärt det måsta vara att dag efter dag leva i ovissheten om vad som har hänt. Den sjö som de hittade Peter i ligger inte ens en mil bortom mitt, där brukar vi ofta gå på vandringsleden som slingrar sig intill delar av sjön. Inte bara jag utan säkert många med mig som har rört sig där under tiden som kroppen legat där. Vad är det som får människor att göra en så fruktansvärd gärning, avsluta en annans människas liv. Finns det straff nog?



Jag tänder ett ljus till alla som på något sätt
blivit drabbade av denna tragiska händelse.

4 kommentarer

AnnaKK

29 Sep 2011 15:10

Ja, inte är det VÄNNER iallafall, som gör så... :-( Jag är inte så-å-å insatt i det här fallet att jag kan ha en åsikt, men funderingar föder det ju varje gång sånt här och liknande händer. Finns kanske inte RIKTIG vänskap längre??? Är allt umgänge på väg att bli lika ytligt som... Som...? Som internet??? Att tex ha 100 vänner på Facebook men inte en enda IRL... 8-X

Marie-Louise

29 Sep 2011 20:12

Men fy det där har jag missat helt. Vilken fruktansvärd händelse. Och att du gått där precis där han kan legat måste kännas - lite läskigt. Kram

soffie

29 Sep 2011 21:44

usch vilka idioter ryser åt allt våld, så himla hemskt .usch ,kramen

Inger Maryissa

30 Sep 2011 22:15

Ja, det är fruktansvärt det som hänt

och så tragiskt för hans föräldrar, syskon och vänner.

Ja, man kan verkligen undra vad det är som får människor att göra en sån fruktansvärd gärning

kram

Kommentera

Publiceras ej