Oj då!

5kommentarer

Kom just på att jag inte suttit vid min dator på över fyra dagar, en härlig utflykt till Boris lilla butik i helgen med yngsta dottern och en övernattning i Lia Hof och så några jobbnätter därefter har hindrat mig från att hinna. Men nu så är jag här med mitt te och massor av kuliga saker att berätta. Jag kan börja med vår övernattning på vandrahemmet Lia Hof, nyrenoverat och väldigt fräscht. Det föll sig så att alla boenden på campingen var fullbokade så dottern började söka efter alternativ boende. Hittade detta boende för en billig peng och bokade. Vi var mycket imponerade av deras renovering och smakfulla inreding med röda mattor, levande ljus och fina möbler. Sängarna var sköna och vi hade mer än gärna stannat några nätter till om det hade gått. När vi handlat klart i butiken så började vår stormiga resa hemåt, i 31 mil satt jag och höll krampaktigt i ratten för att hålla bilen på rätt sida av körbanan. Som tur var så var bilen tung av fina fynd och massor av bra-att-ha prylar som vi handlat. Mycket fina kläder fanns att köpa, så dottern och jag, vi fick till slut betsämma oss för att inte gå bland kläderna mer för att frestelsen inte skulle bli för stor. Som tur var så gick resan hem bra och jag hann även ta en stormig runda med hunden innan nattens jobb skulle börja. Jag lovar att det var skönt att få komma hem i sängen efter de tio timmarna på jobbet något urblåst, ingen ström då jag kom hem så efter hundrundan hoppade jag i sängen för att få min välbehövliga vila. Här hemma hade inga större saker hänt, det var bara plåttaket på hönshuset (inga hönor i som tur var) som blåst iväg och så några träd som inte klarade att stå emot Berit.


Hej, jag heter Teo!

Hoppas första advent var bra!

:-)

5 kommentarer

EMMAS!

29 Nov 2011 22:21

tack :D söt ^^

allt bra med dig ikväll?:D kram

AnnaKK

30 Nov 2011 10:52

Fyndade du Teo på utfärden också, eller!? ;-) Sö-ö-öt!!! :-D



Lia Hof låter verkligen som ett trivsamt ställe. Men att vara ute och köra i storm är ingen höjdare - det har jag gjort alldeles för många gånger... Värst var i "Gudrun", men då hade vi inte fattat hur allvarlig den stormen faktiskt var utan trodde på fullaste allvar att vi skulle kunna köra till vänner som bor "mitt ute i skogen" och ha en trevlig lördagkväll tillsammans med dem. Hm... Tur man överlevde den bilfärden, säger jag bara!!



Stormen som var nu i söndags var ju inte så farlig egentligen, men strömlöst blev det så klart - och nån dag när lusten tar på har vi 5 stora björkar att ta hand om och göra ved av... <:-)



Emilia

30 Nov 2011 12:10

Fin blogg. :)



Det skulle vara kul om vi kunde kommentera på varandras bloggar ibland. Alltså du på min och jag på din. Kommentarer är ju alltid roligt, eller? ♥



Kramar från mig. ♥

Anonym

30 Nov 2011 19:56

jisses va det blåste men va mysigt ni haft det ,hihi vilken sötis du visar. kramen

Marie-Louise

01 Dec 2011 00:06

Vad mysigt ni verkar haft det :) Kram

Kommentera

Publiceras ej