Mild vinter

9kommentarer

Det sägs att det ska bli en mild vinter i år, inte mig emot säger jag som älskar snö. Men som det ser ut nu så skulle en mild vinter kunna underlätta för mig, för om jag får huset sålt så är det lite lättare att flytta om det inte är lika mycket snö som förra vinter. Så kan man man ju fortsätta att greja lite mera ute om det inte ligger en halv meter snö i vägen. Jag behöver ju inte lägga en massa tid på skottning heller, för den tiden behövs till annat.


Mycket vackert, men i år kan det räcka med ett foto

Hissa eller dissar du snö?

:-)

9 kommentarer

Ailas

18 Nov 2011 11:13

Hej!

Kan bara hålla med! Jag tittar gärna på ditt vackra kort och nöjer mig med det beträffande snön! Kung Bore är jag inte förtjust i alls, har verkligen inte glömt hans gärningar förra året.

Önskar dig en trevlig fredag!

Kram

Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

18 Nov 2011 11:24

Jag hissar snö men dissar blask som det ofta blir här nere i söder men man hoppas ju på snö som ligger kvar så det blir roligare för Isak som får uppleva vintern för första gången. Ja förra vintern låg han bara nerbäddad och sa inte mycket. :)

Kram!

Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

18 Nov 2011 11:24

Jag hissar snö men dissar blask som det ofta blir här nere i söder men man hoppas ju på snö som ligger kvar så det blir roligare för Isak som får uppleva vintern för första gången. Ja förra vintern låg han bara nerbäddad och sa inte mycket. :)

Kram!

Selma

18 Nov 2011 14:16

Jag vill ha snö för ljusets skull. Det räcker med en halv meter och gärna färdigskottad.

mimmione

18 Nov 2011 14:44

fast jag vill nog ha lite snö ändå, det kan komma sådär lagom mycket sedan kan det ligga hela vintern och INTE bli grådaskig slask av alltihop

AnnaKK

18 Nov 2011 15:23

Ja, en mild vinter önskar jag mej också - det har ju varit två vargavintrar i rad nu, så det vore inte mer än rätt om vi får vila oss lite från snöskottning, vedbärning, halka och dylikt den här. :-)

soffie

18 Nov 2011 20:59

om snön kommer för tidigt dissar jag den men i dec får den gärna komma å lysa upp i mörkret, vacker bild<.)

Inger Maryissa

18 Nov 2011 21:44

Jag har också läst några gånger att de ska bli en mild vinter iår.

Än så länge verkar det stämma....men man vet aldrig...

Förstår att du denna vinter önskar att vintern blir mild då du ska flytta osv.

Vi får se vad som händer.

Kram och ha en fin helg

EMMAS!

19 Nov 2011 09:56

både hissar och dissar snö :)

Kommentera

Publiceras ej