Alla dessa koder

4kommentarer

Tror snart att hela mitt liv består av koder som ska kommas ihåg. Mellan tummen och pekfingret så rör det sig nog om ett 30-tal koder till mobiler, betalkort, jobbdatorn, hemmadator......osv. Ibland så står det bara helt stilla i hjärnkontoret, en gång när jag skulle tanka så var koden till kortet helt borta från mitt minne. Jag provade allt från att inte tänka till att tänka jättemycket. Men koden var som bortblåst. Som tur var så hade jag en lös hundralapp i plånboken så att jag kunde ta mig där ifrån. Eller som en gång då jag var på jaktträning med hunden i Borås och jag råkade bada med mobilen på mig, efter att telefonen fått ligga på elementer över natten så fick jag liv i den igen, men var hade jag nu för pinkod. Konstigt nog så glömmer jag inte koder lika ofta numera, kan bero på att jag tränat upp kodminnet eller så använder jag mig av koder som är lättare att komma ihåg.



Hur gör du för att minnas alla dina koder?

Ny vecka nya möjligheter!

:-)

4 kommentarer

soffie

21 Nov 2011 20:11

en del koder har jag fått skriva upp och satt på ett säkert ställe här hemma, himla krångligt är det iallafall med dessa koder, fin bild, kramen

Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

21 Nov 2011 23:09

Tack! Ja jag hade jätte mysigt så nu längtar jag till näst helg! Vad härligt att ni med hade mysigt! :)



Jag tycker det är helt sjukt att man kan komma ihåg så många koder men jag själv måste se siffrorna framför mig först.

Kram!

AnnaKK

22 Nov 2011 11:30

Jag KAN INTE komma ihåg nummer nåt vidare - det insåg jag för många år sen, typ när det började bli allmänt att ha mobiltelefon. Jag kan inte ett enda sådant telefonnummer utantill - allra minst mitt eget! <:-) Fyrsiffriga koder går bättre, men jag har ordnat det som så att jag har ett minimum såna som jag behöver kunna utantill. Typ två bara!? :-D

Inger Maryissa

22 Nov 2011 15:21

Jo, det är jobbigt att komma ihåg alla koder, och dessutom alla lösenord till olika sidor på nätet

Jag har alla uppskrivna hemma, eftersom det går inte att hålla alla i huvudet.

Koden till bankomaten kommer jag lätt ihåg, men andra koder måste jag ha uppskrivna

och koden till mitt kreditkort och vissa andra som jag har i handväskan har jag uppskrivet på ett sådant sätt att om en obehörig skulle få tag i det så är det svårt att tyda den.

det är ju omöjligt att hålla allt i huvudet.

kram

Kommentera

Publiceras ej