Pioner

2kommentarer

På Öland så hade jag minst tio pionstånd förra året, men de var så dumt placerade så jag bestämde mig för att flytta de vackra blommorna till ett annat ställe där de mer kunde komma till sin rätt. Som de stod innan var de mer ivägen för fotbollar och annat som tillhör en gräsmattas vardag. Den nya rabatten försökte jag enligt konstens alla regler att få till så bra som möjligt för att pionerna skulle få en bra start i och med att olyckskorparna kaxat, "DE kommer att dö om du flyttar på dem". Jag viste ju att de skulle dö om de fick stå kvar där de stod så .......vad hade jag att välja på. Men jag kan bara säga att stolta och fina står de där nu och blickar mot skyn, inte så många blommor ännu, men de kommer med åren det vet jag.


Hade ingen nytagen bild på mina pioner, så det fick bli en sockerböna i stället :-)

Måndag och ledig,
kan det bli bättre :-)

2 kommentarer

Ailas

20 Jun 2011 23:45

Inte det sämsta i bildväg, får jag säga. :)



Jag hade tre pioner, två lever och en av dem blommar just nu. Bra för att vara jag.



Hoppas att du har det gott! Det har jag, latar mig mycket.



Kram



Marie-Louise

21 Jun 2011 13:00

Ett bra bildval, så söt som socker :)

Kram

Kommentera

Publiceras ej