17 juni

0kommentarer

Dottern ringde idag från macken, det hade kört ihop sig med kortet som inte ville fungera. Jag satt just då i solen en stund för att njut av det fina vädret. "Hör du vad det regnar" säger dotter och jag blickar upp mot skyn och ser en klarblå himmel. Mycket riktigt så hörde jag ju hur det skvalade och som tur var så fick hon ordning på kortet så att det blev bensin i tanken. Vi fortsatte vårt samtal och jag hann inte ens blinka då stora svarta moln kom seglade upp på himmlen. Så det var bara att speka ihop sina pinaler för att ge sig in. Allt gick på några minuter från klarblå himmel till ösregn.  Men inte för det, vi behöver lite regn.



Fredag och jobbnatt och många timmar tills det är dags för lördagsgodis. Jag är grymt sugen på godis idag, nästan så sugen att jag tänkt bryta mitt livslånga nyårslöfte. Jag äter ju bara godis på lördag och har gjort sedan nyårsafton 2009-2010. Inga problem att låta bli när andra äter, men idag så får jag bita mig i fingret för att inte stoppa in en bit.

Tjollahopp!

Kommentera

Publiceras ej