Orangeri

5kommentarer

Att vara ute fast man är inne skulle sitta fint nu när det regnar småspik ute. Är det något som jag ska satsa på så är det ett sådant lite tillhåll, inte med citroner kanske men det finns ju annat man kan odla. T.e.x avkoppling och återhämtning i små krukor av finaste lera, en härlig soffa med goa pläden och så lite gott att dricka skulle göra vardagen mycket enklare. Medan jag fortsätter att dagdrömma om något som inte är ett växthus och absolut ingen friggebod utan bara ett litet, litet orangeri så hoppas jag att det ska sluta regna så att hunden får komma ut på en promenad.

På tal om annat, har du någon gång sett sjöodjuret....?
Det har jag, men att den såg ut så här hade jag ingen aning om   :-)



Fredagasmys på jobbet :-)
blir det hela helgen..................!

5 kommentarer

Molly Bergström, UPPSALA

08 Jul 2011 20:49

Ha en fortsatt fin kväll!!! :D

♥ Carina ♥

08 Jul 2011 21:32

Nä jag har aldrig sett nåt sjöodjur, och vill verkligen inte se nåt heller :)

Kram

Ailas

09 Jul 2011 11:43

Ett snygggt snöodjur du har fångat, fast jag ser ingen snö nånstans! Inte ute heller, som väl är... för här skiner solen så vackert och temperaturen är helt perfekt. Inte för hett, alltså.



Jag har kattkollo hos mig just nu... Kanske kommer det ett reportage på bloggen snart. :)



Hoppas att du har det gott!

Varm kram

Molly Bergström, UPPSALA

09 Jul 2011 12:04

Hoppas du får en jätte fin lördag! ;D

Marie-Louise

09 Jul 2011 12:12

Vilket fint sjöodjur :) lite ovanligt att se ett sådant odjur ute i vassen i Sverige...

Ja ett litet krypin där man kan återhämta krafterna är verkligen mycket värt. Min balkong är det på sommarhalvåret, tyvärr har jag inget på vinterhalvåret.Kram

Kommentera

Publiceras ej