Måndag och ledig!

3kommentarer

Lediga måndagar är underbara, har man då som jag varit med på fotbollsläger för barn i helgen så är denna lediga måndag som en skänk från ovan. 897 bilder som ska ses över och läggas in i mappar, så ska det ju skrivas lite i min fotbollsblogg också som jag brukar lägga in bilder och lite annat som handlar om fotboll. Gå gärna in och kolla om ni vill :-) iftrionfoto.blogg.se. Kul att mina 4 barnbarn varit med hela helgen, svärsonen och min yngsteson har varit delar av ledarstaben så då passade dottern på att vara där med lilla N.


Lilla N var med som åskådare när storebror och kusinerna var på fotbollslägret

Men det är inte bara barnen som spelat fotboll i helgen, jag körde ifrån lägret en stund för att Fjärdsjömåla AIF skulle spela veteranfotboll. Fjärdsjömåla AIF är min gamla klubb där jag själv spelade som ung, även mina barn har spelat där då de bodde hemma. Så jag kunde ju inte bara missa detta tillfälle att få se hur det såg ut idag med fotbollskillarna som var rappa på foten och som då någon gång på 70-talet sprang med spänstiga snabba ben. Tiden har sin gång inte bara på mig utan även på andra (det är ju en tröst). Det linkades nog en hel del dagen efter från flera av deltagarna men av fotona att döma så verkade de ha kul så då kan det ju vara värt med lite smärta. Laget de spelade mot heter Sibbamåla IF och av säkra källor fick jag till mig att det gästande laget vann med 6-2 efersom jag tappade räknigen vid 3-1 :-). De svartrandiga är Fjärdsjömåla AIF.



Nu är det Gozzis tur att få lite uppmärksamhet :-)
Mot skogen!



3 kommentarer

Ailas

04 Jul 2011 14:22

Kuliga bilder! Vad skulle hända om du skulle släppa in Gozzi till planen under spel? :)

Gissade nästan att du spelat fotboll! Jag har aldrig testat, men spelade brännboll och volleyboll i skolan, pingis och tennis senare. Men mest var jag sprinter på sommaren, lite konståkning på vintern.

Vilka idrottsmeriter! :)

Kram

AnnaKK

04 Jul 2011 19:57

Kan tänka mej att det satt som en smäck med en ledig dag efter denna intensiva (och så klart jätteroliga!) helg. :-D



Här har vi klarat av en intensiv bilresa och slöar i husvagnen just nu. Har "flyttat in på" en jättemysig liten camping, och imorgon blir det till att utforska de närmaste omgivningarna lite mer. :-)

soffie

04 Jul 2011 20:55

hoppas nu din spåkula har rätt att du såg jag får ett jobb i höst:) goo du är!

Härligt med en ledig måndag för dej,kul med en fotbollshelg,det är verkligen kul att se på sina barn då de spelar!

härliga bilder,

kram

Kommentera

Publiceras ej