Kan inte förstå

6kommentarer

Hur mycket jag än läser om det fruktansvärda som hänt i Norge så kan jag inte förstå vad det finns för motiv till en sådan handling. Jag känner en så stor sorg över det som hänt våra grannar och en maktlöshet över hur lätt det tycks vara att utan ett minsta uns kunna döda oskyldiga människor. Det finns inte straff nog för denna handling.


Ett ensamt grässtrå i solnedgången på Öland

Jag tänder ett ljus för de drabbade och hoppas att de känner allas vår tröst till dem.

6 kommentarer

♥ Carina ♥

25 Jul 2011 21:57

Vi tände ett ljus och hade en tyst minut idag kl.12.

Det är så fruktansvärt det som hänt...

Per-Anders

26 Jul 2011 16:41

Det som hände i Oslo i fredags var inte bara en obegriplig och ond handling mot oskyldiga människor. Det var ett hårt slag mot alla oss som värnar om ett gott samhälle. Jag tycker att det viktiga nu är att vi som står för demokrati, öppenhet och mångfald går samman och visar att vi är många fler än de som bejakar ondskans och mörkrets krafter.

AnnaKK

26 Jul 2011 20:28

Finns inte ord för att beskriva denna vidriga människas ännu vidrigare handlingar. :-( Och jag tror inte han får nåt straff - han ska säkert vårdas på nåt sinnessjukhus istället...?



Idag har det faktiskt varit rätt fint väder - iallafall här. Kändes nästan lite ovant! ;-) Hoppas det fortsätter så!!!

Anonym

26 Jul 2011 21:32

nä det går inte att ta in så himla onödigt å ofattbart,,en riktig glning och det som oroar mej mest hur många som han finns det i vår värld?

vilken vacker bild.kram

mimmione

27 Jul 2011 18:25

en underbar bild som passar väl för ditt inlägg, kan inte annat n att hålla med i det du skriver

Ailas

27 Jul 2011 20:24

Ingen förstår... så är det.

Tyvärr tror jag att idiotin kommer att fortsätta i olika skepnader. För människan lär sig aldrig. :(



Jag hoppas att du har det bra! Idag var det en helt underbar sommardag här. Umgåtts med lilla barnbarnet och det var såååååååååååååååååååååå mysigt.



Kram

Kommentera

Publiceras ej