Underbar lördag= ledig lördag

8kommentarer

Vet inte varför det känns som jag inte varit ledig en lördag på evigheter, i alla fall i år. Denna lördag började med att jag tittade ut och såg att det snöat igen. Ovanligt! Kan inte fatta vad all denna snö kommer ifrån. Det sägs att det ska komma regn i morgon, vet inte vad jag skulle svarat om jag fick önska mellan regn och snö. Eftersom jag nu ska ha semester i morgon natt så kan det gott regna lite. Ohhhhh vad snäll jag var nu :-)  Ekorren hade varit framme och ätit av solrosfröna, deras små fötter avslöjade besöket . Tänkte att jag skulle sätta mig med kameran för att fånga de små sötnosarna på bild en dag. Skulle kunna tänka mig att bjuda in dem på fika också om nu Gozzi samtycker.

Igår var jag på Swedbank Cup i Emmaboda. Våra grabbar kämpade för en plats i finalen men de fick nöja sig med gruppspel. En mycket trevlig fotbollskväll.


Våra fina killar i grönvitt

Då är det dags för en rund bulle med gojja och fluff.

:-)

8 kommentarer

Marie-Louise

15 Jan 2011 21:42

Svar: Visst är det trist att man inte ser på sig själv på samma sett som man ser andra. Jag måste nog försöka bli duktigare på att se mina egna bra sidor.

Trevlig lördagskväll.

Ailas

15 Jan 2011 22:23

Snö, slask och regn ska det bli. Sedan kallare igen. Halka och elände. Säkert mer snö också sen... Har knappt varit utanför dörren idag, förresten.



Har också haft besök av ekorre. Den brukar klättra på vår lilla balkong på övervåningen. Gissa om Sotis blir galen? Han håller på att krypa ur skinnet!



Lugn kväll, ska strax lägga mig och läsa lite.



Kram!

mimmione

16 Jan 2011 15:22

det är inte utan att man börjar längta efter lite vår just nu, och ingen vår utan regn eller hur? Har skickat recept på ostsoppan jag lovade finns på mailen, Selmor kan det vara bullar med gojja och fluff mån tro

AnnaKK

16 Jan 2011 18:11

Regn var det här i morse... Isigt och glatt också - men faktiskt grusat på vägen, så det t o m gick att gå ut och gå en sväng i eftermiddags (då det trevligt nog inte regnade längre). Så jag är faktsikt rätt nöjd med väderomslaget - så här långt iallafall! :-)



Någon semla har jag inte ätit än, men man ser ju dem lite var och stans nu så det står nog inte på förrän frestelsen blir för stor att motstå! :-D

Carina

16 Jan 2011 21:58

Rund bulle med gojja och fluff?? Är det en semla tro? Fusk och tjuvstart säger jag då (lite avundsjukt) hihi.

Kram

soffie

16 Jan 2011 22:22

regn å rusk hos mej usch,trevligt med fotboll ,mumsig den bullen lät:)

soffie

16 Jan 2011 22:24

hmmm kollar ska det stå såklart hade visst för brått där:)

soffie

16 Jan 2011 22:24

men haha den kommentaren skrev jag hos Anna K nu blev det ju heltokigt här!

Kommentera

Publiceras ej