Tummen är bra!

11kommentarer

Man vet inte hur bra det är med en tumme och hur stor betydelse den har på handen förrän man inte kan använda den som man brukar. Det är en vecka sedan min tumme blev påhoppad av gräsklipparen, den var avstängd så inget blodvite uppstod. Men det gjorde så horngubbens ont att jag vet inte när jag utsattes för sådan smärta senast. Jag förstörde den avkopplande eftermiddagen för mina nära med min värkande tumme. Jag såg bara munnar som rörde sig då någon försökte prata till mig och om jag själv försökte säga något så kom det bara stötvis med ord. Vad jag sa eller vad andra sa till mig har jag ingen aning om. Jag röntgade den dagen efter och inget var brutet så det är bara till att vänta på att den ska bli sitt vanliga jag igen. Tur det var vänster även om jag använder vänster hand mer än vad jag trott, har jag fått vetskap under denna veckan när jag försökt att greppa om något. Har ju lite runt mig just nu så att det var ju inte den bästa veckan att vara tumlös. Det kunde ju som sagt varit värre, mycket värre.


Gottigottgott

Ha en bra fortsättning på måndagen :-)

11 kommentarer

♥ Carina ♥

08 Aug 2011 16:28

Man saknar inte kon förrän båset är tomt. Likaså kanske det är med tummen. Man tänker inte på hur viktig den är .)

Hoppas det går över snabbt för dig!

Kram

Inger Maryissa

08 Aug 2011 19:11

Aj...vilken olycka med din stackars tumme...

och det måste ha gjort jätte-ont.

Ja, tur att det var vänster hand, men kan tänka mig det är besvärligt i alla fall

hoppas tummen mår bra snart.

PerAnders

08 Aug 2011 19:44

Påhoppad av en avstängd gräsklippare..? Om den är så aggressiv i avstängt tillstånd, undrar hur den då beter sig när den är påslagen. :)

soffie

08 Aug 2011 21:28

ajaj va ont usch att klara sig utan sin tumme är inte lätt,hoppas den läker snabbt,kramen till dej

soffie

08 Aug 2011 21:28

ajaj va ont usch att klara sig utan sin tumme är inte lätt,hoppas den läker snabbt,kramen till dej

soffie

08 Aug 2011 21:28

ajaj va ont usch att klara sig utan sin tumme är inte lätt,hoppas den läker snabbt,kramen till dej

soffie

08 Aug 2011 21:28

ajaj va ont usch att klara sig utan sin tumme är inte lätt,hoppas den läker snabbt,kramen till dej

soffie

08 Aug 2011 21:29

hmm jisses va kommentarer det blev ibland är inte blogg.se som det ska :)

Marie-Louise

08 Aug 2011 22:22

Aj aj låter inte bra. Hoppas tummen din snart är bättre. Kram

Viktkamp

09 Aug 2011 01:24

Stackars dig och tummen, hoppas den kryar på sig snabbt!

AnnaKK

10 Aug 2011 08:25

Ja, då får jag tacka så jättemycket för ännu en bra anledning till att INTE befatta mej med gräsklippning! ;-)



Hoppas nu bara att din tumme snart blir sitt rätta jag igen! :-)

Kommentera

Publiceras ej