Städa städa varje......

6kommentarer

Idag blir det till att städa alla skåpen, känns lite konstigt att det ska komma hit en massa människor och kolla runt i skåp och lådor. Man kan ju liksom inte plockan undan allt, man bor ju trots allt i huset som ska visas. Men nu så ska allt sorterat i rader och fina högar sedan så ska det vara avtorkat och smulfritt och så inga döda flugor i fönsterkarmen. Hahaha....Trots att Gozzi är en hanhund så brukar det bli avkommor efter honom utan inblandning av någon tik, de bor nu mera i dammsugaren men lika ofta under soffan eller så gömmer de sig i alla hörn. Inte utan att man blir lite nyfiken på vad människorna kommer att säga när de kommer hit, ska nog koppla in en avlyssningsanläggning eller så kan jag ju gömma mig i en garderob bakom alla kläder eller varför inte under den gozzi-hårbolls-fria soffan.


Ett hus på ryggen (bakom ryggen) kanske skulle vara något för mig i framtiden

Nu är jag redo igen
fika är ett viktigt inslag i en städerskas vardag.

6 kommentarer

Marie-Louise

30 Aug 2011 11:42

Oj så nervöst. jag avskyr när folk ska komma och titta runt i mitt hem. Har i och för sig bara vart med om det tre gånger, men det räcker.

Lycka till jag tänker på dig. Kram vännen

Selma

30 Aug 2011 13:46

Här kan man lugnt dammsuga morgon och kväll och ändå ha pin tjockt med hundhår överallt. Hundhåren är svarta och så har vi katten som är långhårig och röd ...

Rosanna

30 Aug 2011 14:15

fin bild och blogg! gå gärna in på min och var med på dagens blogg:))

AnnaKK

30 Aug 2011 19:40

Och så måste det lukta nybakat nånting (äppelkaka tex) i hela huset - och bjud gärna dem som kommer på visningarna. Då blir det snabbt affär, ska du se - och kanske rent av ett högre bud än du hade vågat hoppas på! :-D



Avkommor efter Gozzi... Fniss! Faktiskt brukar jag och maken kalla den gigantiska hårboll som blir när man samlar ihop det som lossnat efter en omgång med kammen i vår hunds päls för en valp!



Nja, den där porträttfotograferingen på Sturkö vågar jag mej nog inte på att försöka utföra - men det låter lockande att skutta runt på klippor vid havet tillsammans med en likasinnad och fota lite mer alldagliga saker som vågskvalp och måsar tex. :-D

soffie

30 Aug 2011 22:20

oj nu har jag nog missat nåt ska ni flytta? härlig bild på snigeln,kramen

Inger Maryissa

01 Sep 2011 17:28

Hoppas det gick bra med alla som kom och kollade.

Fin bild med snigeln.

Ja, kanske det inte vore så dumt med ett hus man kunde ta med sig överallt.

kram

Kommentera

Publiceras ej