När är det inte längre normalt

3kommentarer

Att vara tillfälligt glömsk är helt normalt och inget att oroa sig för. När livet ibland kör ihop sig och man har mycket runt sig kan det lätt bli så att hjärnan sållar av alla intryck den utsätts för. Men om besvären håller i sig och glömskan tilltar eller om det finns en vänlig anhörig som påpekar att inte allt är som det varit då bör man nog ta och kolla upp hur det står till. Om inte annat för att slippa oroa sig i onödan. 2010 hade 70.000 svenskar en alzheimerdiagnos, före 60 är risken minimal. Sjukdomen går inte att bota men kommer man i tid så finns bra bromsmedicin.



Så håll igång hjärnan med motion, dans, korsord, vänner,
massor av god och nyttig kost.

Solen lyser,
med sin frånvaro.

:-)

3 kommentarer

AnnaKK

15 Aug 2011 13:04

Jag tror jag har glömt hur solen ser ut...? Har jag möjligen ett förstadie till Alzheimers då??? <:-I



Om jag inte har fel på ögonen också (vilket jag i och för sej har - men det ska brillorna korrigera!) så regnar det iallafall inte längre nu!



Anonym

15 Aug 2011 21:05

otäck sjukdom det är..hos mej har det spöregnat hela dagen blä för rusk..kramen

Inger Maryissa

15 Aug 2011 22:00

Ja, det är bra att det numera finns bromsmediciner för alzheimer nu,

så att de som drabbats kan få ha så bra liv som möjligt.

kram

Kommentera

Publiceras ej