Den sista september

7kommentarer

Ja, då var den härliga september redan över, nja någon timme till är det allt, men nästan.
Hur det gick till, vet jag inte!

Föreläsningen var bra, kvinnan som föreläste var ifrån Island och ibland var det lite svårt att höra vad hon sa för hon pratade väldigt fort och utan punkt "och" i nästan samma tonläge hela tiden. Frånsett detta så viste kvinnan vad hon talade om, hon hade jobbat med dementa och föreläst om ämnet i många år. Något som jag tyckte gav henne extra poäng var att hon var ute och jobbade i verksamheten flera gånger i månaden på olika boende och hemtjänst.
Timmarna gick fort och det är ju ett gott tecken på att man har tyckte att det varit givande.

Efter föreläsningen så blev det en tur till barnbarn och middagen stod på bordet då jag steg in. Panerad fisk, spenat och potatis. Dottern var kocken och bagare för dagen. Till efterrätt blev det äppelkaka med vaniljsås. Sååååååååååå gott!

Efter mycket gos så åkte jag vidare mot Öland, skördefesten är i full gång och pumpor, halmbockar och ljus lyste upp hela Öland. 

Eftersom jag nu ska rulla kroppkakor i Evas kroppkakebod som ligger någon kilometer ovanför Köpingsvik hela helgen från tidig morgon till sena kvällen så lär jag inte hinna skriva så mycket.
Men jag lovar att ni ska få alla smaskiga detaljer om det händer något under kördefesten.

Men, jag önskar er alla en trevlig helg
med massor av sköna upplevelser.



På återseende, kära vänner!

:-)

7 kommentarer

Ailas

30 Sep 2010 22:24

Trevligt med givande föreläsningar! Jag beundrar alla som engagerar sig i äldrevården och verkligen har ambitionen att behandla de gamla som människor. Mina ena svärdotter jobbar med äldre och hon har berättat en del.



Har också fått äppelpaj med vaniljsås idag, hos mitt barnbarn... Jättemysigt även här.



Hoppas att skördefesten blir kul för din del, även om du visst mest ska jobba och slita. Här blir det födelsedagskalas för dottern, äntligen... Hon blev ju sjuk när vi skulle haft det, så de kommer hem denna helg i stället.



Så härlig helg ska vi ha, både du och jag.



Kram!

SOFFIE

30 Sep 2010 22:31

va kul att föreläsningen va bra.

mysigt att få mat av dem ,

Va fin katt å coolt med färgerna på ögonen,

ha nu en härlig helg,

SOFFIE

30 Sep 2010 22:32

hmm det lät ju dumt man kan tro att jag menade att du fick mat av dem på föreläsningen;)

men så menade jag ej,Va mysigt att få mat av dina barnbarn härligt!

mimmione

01 Oct 2010 16:45

Äpplekaka och kroppkakor, mums, tar du en tur till Boris lilla butik och vill ha sällskap hör av dig, ha en skön helg

Marie-Louise

02 Oct 2010 12:50

Åh vilken härlig katt :)



Vad bra att föreläsningen var bra, sånt vet man ju aldrig innan. Kanske fick hon upp ögonen på några. Kroppkakor, det har jag aldrig ätit.../Kram

Per-Anders

02 Oct 2010 23:35

Köpingsvik. Har aldrig hört talas om det ortsnamnet. Men ändå ett ganska självklart namn på en plats. Fin bild på den vita katten.

Carina

03 Oct 2010 09:54

Kul att föreläsningen var givande och som pricken över i, bli bjuden på mat och mys med nära och kära :)

Ha d gott!

Kommentera

Publiceras ej